Min inställning har svängt under åren som gått men samtidigt har motståndet varit ganska högljutt vilket kan ha påverkat mig åt olika håll. Men det är historia, nu gäller det bilden.
Vad jag mest reagerar på är att detta kallas för swim suit. Jag betvivlar att man badar i dessa plagg, blir de våta är det i en tvättmaskin. Sen är det hela så konstlat, hade tjejerna stått uppradade vid en poolkant i vanliga bikini hade nog ingen reagerat.
Så kommer det vanliga snacket om utnyttjande. Frågan är dock vem som blir utnyttjad om det är så. Topptjejerna på bilden tjänar säkert över miljonen(kronor) per år så de ställer nog gärna upp på lite avklädda bilder. Det är så att det är fansen som styr till en viss del och fansen vill ha söta flickor med ett minimum av kläder. Ni skulle läsa en del kommentarer på forumet. :-) Passar det inte så kan de sluta men det gör de sällan. Det är mycket bättre att vara en utnyttjad myra i AKB än att vara en vanlig myra bland 135 miljoner andra myror. Givetvis så tjänar företaget bakom AKB pengar, filantroper är sällsynta numera.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|