CITAT (duo2010 @ 07-08-2014, 13:22)

Hej
Utekattägare i radhusområden är verkligen pest. Av kommentarerna även fullkomligt hopplöst oansvariga. Hål i som ungdomarna säger. Om det inte hjälper att tala med kattägarna, vilket jag betvivlar, så plocka upp skiten och slang in till grannarna, alt ring på och lämna över vad katten "glömt" i sandlådan, sanitär olägenhet!, eller på tomten i övrigt.
gunilla
Fnissar lite elakt åt idén men har redan löst värsta "bajsgropen" genom att lägga igen den med sten (det var ändå en liten plutt som jag inte visste vad jag skulle göra med), det blev mest praktiskt så här (& ändå snyggt). Grannarna har faktiskt fixat sin sida av staketet, någotsånär. De har definitivt hört när jag skrämt katten och skällt efter den. Kattungen börjar få lite respekt för vattenpistolen nu, försvinner snabbt men nu ska den "bara" lära sig att det inte är trevligt att vara i min täppa överhuvudtaget.

Helst utan att den hinner förstöra växer.
Missförstå mig rätt, jag tycker om katter men inte i täta radhusområden eller i andras trädgårdar. Hoppas att ni andra som också har kattproblem får det bättre.
Tackar för svar!
/morgonsterna
Tillägg:
Skulle katten förstöra nåt kommer jag gå till ägaren, som jag nu vet med säkerhet vem det är. Det är väl självklart att göra (och för ägaren att betala)?
Redigerat av morgonstjerna: 11-08-2014, 09:41
Zon 1, trädgårdstäppa.