Hej igen allihop!
Jag har två gojibärsplantor, en rätt liten och en ENORM. Den lilla har kanske blivit lite mer stressad eller nåt, för den har blommat lite med kanske 10-12 blommor, och det har kommit ett par bär! Jag åt upp det första häromdagen, aldrig ätit gojibär förut. Tyvär smakade det inte så mycket. Men det smakade helt ok iallafall.
Jag har märkt över sommaren att det kanske inte är torka som gör att gojibärsplantans blad så lätt blir hängiga.. Det verkar som att oavsett hur mycket vatten den får så blir den lite hängig när det är VARMT! Det är som att bladen blir mjuka och sladdriga av värmen, sen framåt kvällen när det blir svalare igen så känns bladen mer spänstiga igen.
Min stora planta har vuxit nåt helt enormt över sommaren med massor av sidoskott, och sidoskott från sidoskotten, och en hel bunt rotskott dessutom. Dock inte en enda blomma på den än så länge, fastän den kilometerlånga bocktörnehäcken nere vid Ribban här i Malmö har blommat massor sedan ett par veckor.
Förresten, båda plantorna har stått på min inglasade balkong sedan i början av sommaren.
Såhär såg monstret ut för några veckor sedan när jag tog in den för att binda ihop en stadigare stödställning:
Redigerat av tamlin: 17-08-2014, 10:25