Ansvaret för skydd på internet ligger hos oss alla, så väl innehållshavare som besökare. Vi har ett mycket gott skydd på de servrar vi använder och våra leverantörer är väldigt bra på att hålla sig uppdaterade. Jag tycker inte att vi tar lätt på detta, tvärt om lägger vi mycket kraft vid att göra era besök hos oss så friktionsfria som möjligt.
Med detta sagt är jag den första att krypa till kors när det gäller problemen med vårt tidigare annonshanteringssystem. Detta var orsaken till nattens intrång och även förra gången det hände. (Skräpkodens syfte var att lägga in reklam som vi inte styrde över, för att locka till sig klick) Den gången valde vi att täppa till hålet och rensa databasen, vilket vi lyckades med och därför behöll vi systemet. Efter att ett nytt hål utnyttjats i natt tog jag själv beslutet att systemet gjort sitt och jag plockade ner det, för vår och er säkerhet.
Den text som visats under tiden Google granskade den rensade sidan, kommer från webbläsaren och alltså inget innehåll vi kunna styra över.
|