Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Bäst med höstplantering, men var köper jag träd & buskar?
          Ehan
          Inlägg 07-09-2014, 08:02
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 76
          Medlem nr: 79 897

Var runt på sex olika plantskolor och växtaffärer igår i jakt på träd och buskar för höstplanteringen som jag sett fram emot!!! Har hela tiden fått rådet att vänta till hösten med att plantera träd och buskar. Problemet bara att nu finns ingenting att köpa, åtminstone inte i Stockholmstrakten där jag bor.

Någon som kanske har ett tips på plantskola/växtaffär med ngt sortiment förutom 'bollkryss' nu på hösten?

Besökt 3 plantagen, 2 blomsterland + Ulriksdal. Samma besked överallt: om du ska plantera träd så måste du beställa så här års. Men jag vill ju se och välja så beställning känns inte bra! Ska prova Zetas idag också, men har inte stora förhoppningar. Tips ngn på bra "riktig" plantskola i Stockholmsområdet som säljer buskar, träd och häckplantor?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 08-09-2014, 18:54
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

Köper nästan allt via nät och har sällan problem, eggert till exempel har stora växter till billigt pris och växterna kommer på en vecka från Tyskland. Nackdel är att det ev kan bli lite söndriga/brutna blad och så i frakten från tyskland men inget som är någon fara för växten. Linders har jag också handlat från Super bra kvalité men lite smått av träd och buskar.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 14:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon