valet 2010 var det vilda bataljer här på odla med massor av deltagare och alla frågor vreds och vändes. De politiska diskussionerna har numera tvärdött då det är tydligt att de flesta deltagare lämnat odla,så även jag då odla numera för mig upplevs som dött. Vi har nu haft ett av det mest knepiga val jag upplevt med en verklig svårlöst utgång,i andra medier förs en diskussion om framtiden,valresultat m.m men här är dött. Vi har fått en ny statsministerkandidat som gärna vill leverera men de flesta bedömmare ser det som svårt. Jag var kritisk mot modereringen som gjorde att man tystade framförallt de politiska bataljerna,man skrämde bort "vanliga" odlaiter sas det. nu har vi resultatet,en döende sida på nätet. När jag började besöka odla var här tusentals besökare inne hela tiden med massor av frågor i de flesta ämnen,nu är här ett hundratal med några toppar på helgerna. I takt med att intresset minskat så minskar givetvis också svarsfrekvensen på lämnade frågor. Denna tråd är ett praktexempel på detta,TS kör igång en tråd som ger få kommentarer förutom att det blir det vanliga tjafset mellan Gita och stintan,Det handlar inte om ämnet utan om personliga konflikter. Tyvärr för jag tycker en eftervalsdebatt hade varit kul även på odla.Det har dock visat sig att de politiskt insatta gett upp odla . Tack och lov finns det andra sajter som där finns vilda bataljer på och där man fortfarande kan diskutera sakpolitik. Sorry,odla men det ser ut som att tvindöden är här,frågan är när reklamintäkterna är så låga att man släcker ner... Ulf
|