Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vinterförvaring, Hur bäst vinterförvara denna växt.
          emmalofo
          Inlägg 27-11-2014, 10:59
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 267
          Medlem nr: 19 330

Hej,

Köpte i somras detta fina lilla "träd" som bodde ute på min altan hela sommaren.

Jag kommer tyvärr inte ihåg vad det är, är det något av er som vet?

Jag har i alla fall tagit in det i huset nu när det börjar bli frostnätter, men märker till min fasa att den börjat tappa ganska mycket blad. Är detta normalt för årstiden, eller tecken på något annat? Är det för varmt, eller vattnar jag för lite? När den stod ute vattnade jag inte alls utan lät regnet lösa detta.

Några allmänna tips på hur jag vinterförvarar den? Har inget garage men en kall källare, dock utan fönster. Om den står bättre där, hur ofta ska jag vattna?

Jag har tyvärr lyckats dåligt men allt jag försökt vinterförvara förut (citrusträd, olivträd), men skulle verkligen vilja klara denna till nästa år.

Tacksam för hjälp!

Bifogad fil  bild_1.JPG ( 133.56k ) Antal nedladdningar: 29

Bifogad fil  bild_2.JPG ( 138.57k ) Antal nedladdningar: 38

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Bassam
          Inlägg 05-12-2014, 23:19
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 7 985
          Medlem nr: 12 723

Hej
          Du är bara envis människa som jag vill inte försätta diskutera med dig, som jag skrev förut växter räkna som människa, de är levande, det är inte fantasi, detta kan man studera hundra år och sakna någonting, människa kan säga de tycker om eller inte tycker, är dem sjuk eller inte, det räcker inte att se på växter och säga att vi förstår växter, man måste tänka mycket före att säga, när jag svarar på odla, det ta långt tid före att skreva svar, vi skrevar till flera tusen, så vi måste skicka rätt svar, det räcker inte att jag säga det är vad som jag märke, förlåt mig det är gräns, jag kan inte står tyst när finns fel informationen på odla
          H.Bassam

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 01:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon