Tack Eklo! Jag har inte placerat ut mina lådor än men kommer att kunna ge dem alla sol hela dagen. Jag hoppas och tänker precis som du att jag kommer att få det härligt med mer eller mindre spontana besök där jag kan starta grillen och plocka från landen

Jag märker att jag vill odla allt för mycket och tycker för mycket är gott, trodde jag hade mycket odlingsplats med dessa lådor men som det ser ut så måste jag minska ner på mängden för de kommer inte att få plats. Vill ha saker jag kan gå och småäta av färska, mycket till sallad, wok och ungsbakning. Potatis, jordgubbar, sparris, hade tänkt flytta rabarbern in i en av de stora lådorna. Vitlök, salladslök. Brytbönor, bondbönor och vaxbönor. Sockerärtor och spritärtor. Grönkål, vitkål, rödkål. Blomkål och broccoli. Två sorters morötter, kålrabbi, två sorters rödbetor, svartrot och daikon. Och nu kanske rotselleri och palsternacka! Olika sorters sallad och mangold. Tomater, flera sorters gurka (dom där djungelgurkorna är ju bara för roliga!), aubergine, squash och melon. Paprika och chili. Kålväxterna tar kål på mig! Jag älskar kål men dom tar ju jäkligt mycket utrymme.
Jag känner mig som när jag och min syster var barn och satt och skrev listor med vad vi önskade oss från postorderkatalogerna och sen med större och större vånda strök och strök och strök för att anpassa oss till våra föräldrars mycket begränsade ekonomi

Vill ha den och den och den! Och den med!
Ser fram emot att fröså och förgro, när vi hade huset gjorde jag inte det i mer än en ytterst begränsad grad men då odlade jag mest perenner, rosor, frukt och bär.