CITAT (fvd @ 18-01-2015, 22:23)

Har ni tänkt på att det är nödvändigt att fler människor kommer hit. Det har fötts alldeles för få människor i Sverige efter andra världskriget, så jag frågar er hur vi skall klara av sjukvård, service mm mm mm. Det är bara att titta på SCB:s befolkningsstatistik så inser man att det blir problem. Befolkningspyramiden är helt upp och nedvänd.
Jag tror nog att vi löser det efterhand,industrin (det lilla som finns kvar) behöver bara högteknologisk personal då maskiner tar över resten. Men det är lika i hela västvärlden och det är bra.
Vi måste minska befolkningen på sikt och det kommer att göras automatiskt.
Befolkningsökningen i världen kommer också att plana ut och det är nödvändigt då vi annars kommer att möta en katastrof.
Bara för 20 år sedan spåddes stor arbetskraftsbrist nu,det har ju knappast besannats. Tvärtom alla prognoser ser vi istället en stagnation i hela västvärlden då vi kört huvudet i väggen med för stora offentliga utgifter.
Flyktingvågor kommer flera i framtiden när kampen om resurserna hårdnar. Vårt problem nu och i framtiden är desamma,hur tar vi hand om människor som samhället egentligen inte har behov av?
Några kommer givetvis att starta företag men jag tvivlar på att alla kommer att ha en försörjning i framtiden. Ulf