CITAT (Bengalow @ 29-01-2015, 22:17)

Nu har Göran Hägglund lämnat in. Nu väntar vi bara på att Jan Björklund gör detsamma. Förtroendet inom FP sviktar ordentligt, även om målar'n säger att han kommer att bli historisk. Det sista(?) tecknet han gav, var väl i invandrarfrågan. Jag kan hålla med honom, men att kasta in en fackla i en infekterad debatt, leder inte till förtroende. Att han, med sin militärutbildning borde ha stannat där, kan jag skriva under på. Militärer hör inte hemma i civila samhällen. Fråga Carl Bildt om sin förra svärfar... Gösta Bohman - med morakniven, som han alltid bar med sig.
Nja,tror knappast jan Björklund vill avgå. Visst finns det intern kritik även i Fp men det har ju alltid funnits.
Nya kandidater finns dock om det skulle bli aktuellt.Nu är det ju dessutom lämplig tid om det skall bytas så ny partiledare får tid att jobba in sig till nästa val.
Jan blir väl nästan ålderman nu bland kvarvarande?
Avseende flyktingpolitiken vill jag att man benämner saker vid dess rätta namn.
Just nu har vi stor FLYKTINGINVANDRING med asylrätt.
Invandring i den mening att folk söker sig hit för arbete är minimal och kommer man inte från ett asylland får man i de flesta fall åka hem igen.
Arbetskraftsinvandring finns också men där krävs att man har ett jobb att komma till om man inte är EU-medborgare. i de fall det är aktuellt är det arbetsgivaren som söker.
SD kör med invandrarstuket dvs att folk kommer hit för arbete men det är ju en av deras lögner.
Media slarvar också rejält med ordvalet .
Jag tycker det är bra att debatten om integration och flyktingpolitik nu kommit upp på bordet, till nästa val lär det finnas olika förslag att ta ställning till. Hittils är det ju bara SD som fört debatten och det har ju lönat sig för dem
Tyvärr verkar regering med stödparti ducka för frågan.
Ulf
PS. undrar om kd följer trenden med kvinnlig partiledare? Fp:s huvudkandidat vid byte är ju en kvinna,( det finns flera duktiga att välja emellan). Blir inte det komiskt vid en valdebatt att alliansen kommer med 4 kvinnor och vänstersidan är bara män (+ åsa Romson)?Och så har vi ju jokern ,Fi. DS.
Redigerat av malarmaster: 30-01-2015, 07:19