CITAT (Bengalow @ 15-02-2015, 18:21)

Det är bara en bit av kakan du beskriver. Att en människa som Lars Wilks får gå fri, fattar jag inte. Han har polisskydd dygnet runt, så även när han reser runt och provocerar till sådant som skedde i Köpenhamn. När han intervjuades, så verkade han närmast stolt över att få vara huvudperson igen. Att han, och hans provokationer är orsak till 3 människors död, ruskar han av sig för ett högre ändamål. Någon skrev i tidningen, att "-Tystar man Lars Wilks, så är det dödsstöten för yttrandefriheten!" Sådant skitsnack! Det bär bara fram, att han tycker att han blir martyr och "hjälte". Jag skulle beskriva honom som ett fall för den gamla lagparagrafen 5:5... Sätt honom i karantän någonstans, utan kontakt med yttervärlden, eller skicka honom till Mellanöstern. Min tumme pekar, som Neros, nedåt, då det gäller "konstnären". Har han inte också livslön från Kulturdepartementet som sådan?
Alltså, det är beklämmande, sorgligt med människor som resonerar som du. I tider när demokratins viktigaste grundpelare på allvar är hotad borde vi alla ge stöd till dem som verkligen står upp för yttrandefriheten, vår rätt att tänka fritt och fritt ge uttryck för våra tankar.
Du får mig att må illa och
jag tycker faktiskt att du borde skämmas!Att försöka sig på att bemöta din smörja är ju tyvärr meningslöst.
Gita