varför blandar du in lars Vilks? han är ju bara en symbol i dagsläget. Huruvida gärningsmannen var ute efter just Vilks vet vi ju inte utan bara ute efter att störa utställningen. Att han sen går vidare till en synagoga ser jag som att attentaten var riktade mot de som är hatobjekt just nu. Att du inte gillar vilks är en sak men gärningsmannen är en symbol för sista tidens terrorister som ger sig på judar och yttrandefrihet. Paris likadant,två attentat,mot en satirtidning och en judisk affär. Jag ser inte heller varför man av rädsla skall hålla käft gentemot dessa fanatiker,tvärtom. de måste fram i ljuset och drivas bort/låsas in. Jag som fri medborgare skall inte behöva vara rädd för att bli skjuten för att jag bär kippa eller skriver en kritisk insändare mot en viss religion. Det lär bli värre om det nu kommer återvändare från is,hjärntvättade och krigsskadade. Skall man låta de gå fritt i samhället? sahlinskan vill gulla med dem,ge dem arbete och ny,fin lägenhet. I min värld har de förverkat sitt ev. medborgarskap och bör inte släppas in alternativt dömas för terrorism och spärras in på livstid. Den senaste vägen verkar de flesta länder idag överväga och faktiskt har många redan fängslats i europa. Sverige är inte isolerat,vi kommer också att drabbas av dessa terrorgrupper. Judehatet är stort bland muslimer. Malmö har jätteproblem som inte tagits itu med av sittande kommunledning. Man har tvärtom vägrat se problemen då s i vanlig ordning stöder palestinierna på bekostnad av de svenska judarna. liknande problem dyker nu upp i Stockholm och Göteborg. Du menar att vi skall ligga lågt? Tvärtom,gör klart för muslimer att deras religion får de utöva i sina moskeer och hemma men den får inte påverka övrigt samhälle,lagar,yttrandefrihet m.m Passar det inte så åk hem!! Ulf
|