1. Jag måste påpeka, när nu Lars Vilks anses vara "yttrandefrihetens" försvarare, att förnedring av folk och symboler inte ingår i dessa friheter. Det är åtalbart. Det han håller på med är inget försvar för någonting, mer än publicitetshunger.
2. När jag får svar på mina inlägg, så verkar det som om jag skrivit, att mördare har sin rätt till hämnd! Fel, fel, fel! "-Där inte huvudet räcker till, tar musklerna vid" När fan läser Bibeln, så tolkar han det på sitt sätt. Parallellen med era svar finns i den sanningen.
Jag hade kunnat skriva om er med samma adjektiv; "ointelligent, beklämmande, sorglig" osv, men eftersom ni inte tycks kunna läsa, så är det bortkastad tid. Jag försvarar inte illdåd, men det finns alltid två sidor av saken, och när man handlar på ett visst sätt, så får man räkna med konsekvenser. Det borde L.V. ha gjort om han är den store hjälte, som han/ni anser. Att han skall ha livvakter dygnet runt är fullkomligt absurt, och pekar bara på en barnslig, felriktad stolthet: "-Här kommer jag!" Han skulle intervjuas i TV på morgonen idag, men han kunde inte komma, för han "befann sig på hemlig ort", och intervjun fick sändas i telefonen...vissa barn utvecklas inte, dom blir bara större. Hybris kallade redan dom gamla grekerna sådana manér.
|