Citat Jobbe063: -"Handlar inte om hjärntvätt eller propaganda i det jag syftar på. Handlar om varje individs oinskränkta rätt att tycka och tänka vad man vill och rätten att ge uttryck för densamma inom lagens råmärke. Sen om min tanke är specifik eller allmängiltig är helt orelevant."
Är inte religion hjärntvätt? Att intuta för 3-åringar vad som gäller, annars straffar Gud/Allah eller någon annan dig. När så en imam står upp och berättar, att han är Allahs utsände, så lyder man. Eller...? Vi har ju fortfarande kvar talesätt som "Gud straffar direkt!" och liknande. Hjärntvätt börjar med propaganda. Fråga Goebbels hur det skall utföras - om han levt. Upprepa en lögn 10 gånger, och det blir sanning.
Jubbe063: Jag tillät mig fetmarkera en del i din insändare: oinskränkta rätt. Vad menar du? ]Lars Vilks främsta uppgift är att häda och smäda. Hädelse fanns i Sverige förr, och bestraffades med döden. Han vet säkert inom vilka råmärken han kan gå, men att orsaka minst 2 oskyldiga människors liv borde märka honom, där han sitter i sitt elfenbenstorn. Varför måste han ha livvakt dygnet runt? Är han en sådan viktig person? Är han den" riddaren av yttrandefriheten" som en del påstår? Absurt!!! Jfr Don Quijote - den sorgliga skepnaden.
Redigerat av Bengalow: 17-02-2015, 23:25
|