Bengalow,glöm vilks. han är bara en symbol för terrorismens offer,en måltavla. Jag själv bryr mig inte om hans konst,han är i mina ögon en misslyckad individ som genom att placera ett arabiskt anlete på en hund fick uppmärksamhet. Men det är inte det saken gäller,det handlar om vår rätt i västlandet att kunna yttra oss enligt VÅRA lagar om det mesta.Ingen skall utifrån diktera våra villkor,särskilt om villkoren är baserade på en religion. Vi har haft fullt upp med de senaste 100 årens frigörelse från vår egen religions boja,kristendomen. Nu kommer en ny religion till våra länder,hitförd av flyktingar. Vi skall givetvis vara toleranta,det är religionsfrihet i ett demokratiskt land men vi skall inte heller tillåta att den nya religionen sätts över våra lagar,seder och kultur.Det är muslimerna som skall anpassa sin religion till vårt sätt att tänka,inte tvärtom. Tyvärr vill många inte se saken så utan vill med våld tvinga oss andra att ge efter. judarna i europa är nu tydligen måltavlor,för Sveriges del är de flesta judar här bosatta sedan generationer,de ser sig som svenskar och gör inget större väsen av sig.Personligen kan jag inte peka ut en jude på gatan om denne inte bär något religiöst attribut och varför skulle jag? Att araberna tar med sig sina konflikter hit och inte kan gå på samma gata som en svensk jude är skrämmande. Myndigheterna har i åratal visat en enorm flathet och inte tagit itu med detta problem. Största problemen tycks vara i Malmö men där har ju också kommunledningen i åratal vägrat se några problem. SÄPO varnar ju också för attentat i Sverige,man har flera grupper och individer under observation men problemet är väl de som man missat . Ulf
|