|
Stintan,jag såg uppdrag granskning och intervjun med "Adam". I min värld hade det funnits utreseförbud för individer som Adam,likafullt hade det funnits ett inreseförbud för de som kämpat med terrorister alternativt ett åtal för terrorism och med fängelse som påföljd. Jag tror inte det går att "rehabilitera" dessa individer,de är bortom räddning. Men lika skrämd blir jag av regeringens agerande,eller snarare brist på agerande,lagstiftning saknas,utreds och kommer någon gång i framtiden. Det är bråttom!!! Adam bör snarast få utreseförbud och SÄPO behöver inget samtal från honom om att "nu åker jag",snarare behöver man punktbevaka Adam då han är en uppenbar säkerhetsrisk.Tyvärr lär det finnas många som han i Sverige. Likaså bör man kolla landets imamer då en del faktiskt fungerar som värvare,det visar sig i fler länder där de är utskickade från Saudiarabien för att predika jihad. Utvisning bör ske av sådana alternativt fängelse för uppvigling. Jag vet inte om du vill provocera fram ett svar som du tror jag kommer att ge. Nej,Sahlinskans metod med jobb,rehabilitering och fin lägenhet tror jag inte på,det har ju visat sig i USA där man ligger före i just att förhindra rekrytering och där muslimska samfund coagerarar med amerikanska myndigheter att oavsett om dessa unga män har jobb eller inte så åker de då deras religiösa övertygelse är så stor. Det behövs helt andra metoder,en är att moderata imamer tar tag i frågan,att det muslimska samfundet själva motverkar jihadanhängarna. För att det inte skall bli ett allmänt hat mot muslimer krävs att de själva tar tag i frågan,ett arbete som tar tid men som vad jag förstår inte funkar 100% pga utländska,hitskickade imamer med en annan agenda. Ulf
|