CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 22-02-2015, 10:48)

Berith måste ha något att gnälla över......
Igår såg till och med vi alla låtar och vi tyckte att Jon Henriks jojk var bäst.
Nej jag måste inte ha något att gnälla över. Men är jag besviken över något som jag tidigare varit positiv till så säger jag det. För visst har väl Melodifestivalen förut varit årets stora musikhändelse i SVT? Jag har suttit bänkad och haft åsikter och synpunkter och diggat med när jag kunnat det och ringt febrilt för att rösta fram mina favoriter. Men i år har det inte blivit så och jag känner att det är för att klassen på låtar och artister sjunkit ner en rejäl bit. Att jag inte gillar Sanna Nielsen är inte nytt för i år, har aldrig gjort det och kommer säkerligen inte att göra det senare heller. Robin Paulsson har jag som jag skrev förut inte träffat på tidigare så honom har jag bildat uppfattning om nu. Filippa Bark har väl varit med någonstans förut, kommer inte ihåg var, men i detta stora sammanhang (för mig stort, som sagt...) passar hon inte. Och om du lyssnade igår så var publiken tyst långa stunder under hennes prat med och runt deltagarna.
Jag tycker att det känns som om vi som tittare inte är värda mer än så här enligt ansvariga, tex Christer Björkman. "Kvittar väl vilka som gillat tävlingen förut, dom får det här nu." Ungefär som om man i en trädgårdsförening som varit på topp förut nu istället för fantastiska blommor och växter delar ut alltifrån brännässlor till vägtistlar. "Skit i medlemmarna, det är iaf jag som bestämmer här!" Kanske konstig jämförelse men lite så där känner jag.
Gillade också jojkaren, skulle mycket väl kunna tänka mig honom som vinnare i slutet.