Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Jordkällare av pumphus?, Kan man använda ett pumphus som jordkällare?
          Sandica
          Inlägg 10-03-2015, 14:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 81 356

Jag och min fästman har precis köpt hus. Ingen av oss har bott i hus tidigare, men vi är ivriga på allt som går att lära sig. smile.gif

Framförallt det här med att kunna odla i växthus och friland öppnar ju upp en helt ny värld för mig. Däremot finns det ingen källare eller annan förvaring för en eventuell skörd. Så jag undrar lite om det går att använda pumphuset som jordkällare? Pumphuset är aktivt eftersom vi har eget vatten och avlopp. Finns det något man behöver göra eller räcker det med att sätta upp lite hyllor? Isolera?

Vi har inte flyttat in än så jag har ingen aning om hur fuktigt det är, eller ens bör vara i en jordkällare. rolleyes.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Sandica
          Inlägg 11-03-2015, 07:34
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 81 356

Tack *Stintan*, jag ska läsa på! Men då finns det en eventuell möjlighet i alla fall biggrin.gif. Hade en fundering om att det kanske är olämpligt eftersom pumpen finns där också, men de kanske inte spelar någon roll?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 16:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon