Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> BBC Prime
          zaaritha
          Inlägg 08-01-2005, 00:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Någon mer här som brukar titta på denna kanal?
          Jag brukar titta på "Weakest Link", fast ibland blir det lite tjatigt..........
          Brukar även titta på deckare o polisserier; jag tycker engelska
          är mer välgjorda än de amerikanska!
          Ja--förutom "Brottskod försvunnen", "CSI" o "Tredje Skiftet".

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          fruberglund
          Inlägg 08-01-2005, 01:30
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

Jag bara älskar serien "Escape to the country" men tyvärr går den inte just nu. Kanske är vinteruppehåll.

Om ni inte har sett den så är det så att det är en familj eller person som medverkar som bor i stan och letar hus på landet.

Programledaren letar upp några lämpliga hus inom rätt prisklass och område där de skulle kunna tänka sig att bo. Sen sitter de hemma och kollar på datorn när programledaren går runt i huset, pratar med mäklaren eller ägaren och visar de olika rummen och trädgård/läge. Programledaren visar oftast 5 hus för paret och sedan får de välja ut 2 av dem att åka och titta på (alltså utan att ha sett dem innan förutom på datorn). Ibland har det med ett "Mystery house" som de inte har fått sett på datorn alls men ifall de inte gillar två av husen de har sett så kan de välja ett hus + chansa på "Mystery house" också.

Kan säga att det är väldigt sällan det är någon som köper ett hus, har endast varit i nåt av alla program jag har sett men en gång var det faktiskt ett äldre par som chansade på ett "Mystery house" och bara blev förälskade i huset och köpte det smile.gif

Jag som älskar hus tycker det är lika roligt som när vi gick på visningar innan vi köpte vårt hus + att man får så mycket inspiration och ideér när man ser hur folk bor och har det hemma. Jag älskar t.ex. att engelsmännen (nästan) alltid har ett "on suite bathroom", alltså ett badrum i anslutning till sitt "Master bedroom" (föräldrarnas sovrum). Tänk vad lyxigt att ha ett alldeles eget badrum som bara hör till sovrummet biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Hoppas det börjar till våren igen smile.gif

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 07:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon