Om jag går på denna mässa så väljer dagen som det är sämst väder på - så det blev idag söndag.
Kom hem med två stora chiliplantor á 50kr styck. Köpte dem inte hos Chilisäljarna utan hos en kille/man som gjorde reklam för en bok med otroligt vackra målade bilder. Han hade några plantor under sitt bokbord som han dragit upp själv. Kändes personligt och kul att få fortsätta driva upp dom. Fick hans mailadress så jag kunde berätta hur det gick.. Som sagt lite mer personlig försäljning än den otroliga kommersen som mässan erbjuder.
Jag saknade de stora fantastiska planteringarna som funnits tidigare. Brukade sätta mig under björkar & blommande magnoliaträd och njuta av alla blommor i sin fulla prakt, dvs få en visuell upplevelse av vad som snart blir verklighet hemma i trädgården.
Var dock glad att det bara var en utställning med jacuzzi. På det hela taget är det mycket pryttlar, inredningsgrejer, böcker&tidningar, godis&korv och kläder.. Men det är väl vad marknaden/publiken vill ha? Eller? Själv skulle jag vilja ha mer trädgård...mer planteringar..men det kostar väl mer än vad det smakar..
Återvänder säkert nästa år om utevädret är lika trist som idag.. Är det soligt så håller jag mig nog hemma i min egen trädgård.
--------------------
Bor i zon: Stockholms inre kustområde "Ännu har det inte kommit en vår då knoppar glömt att brista"
|