CITAT (Natur liv @ 29-03-2015, 15:01)

"Samhället" är ett vitt begrepp och jag vet inte riktigt vad du syftar på. Oavsett vilket så har i alla fall vården informerat bra om motionens betydelse för hälsan. Både den psykiska och fysiska hälsan.
Jag har kunnat diskutera frågan med såväl diabetessköterskan som läkaren, ur olika hälsoaspekter. Att det finns några slags "allmänna råd" bakom deras information ser jag som självklart. De brukar vila på vetenskaplig grund.
Jag menade inte information som man eventuellt får när man har kontakt med vården även om den biten också är intressant. Jag menade dom allmänna råden till hela befolkningen för att förebygga sjukdom. Dom finns och man hör en del via massmedia ibland men jag tycker inte dom har varit tillräckligt tydliga och jag har då aldrig fått någon information om det i brevlådan.
Vad har dom sagt i vården om motion? Det är ju ett lika vitt begrepp som "samhället" så det skulle vara intressant att få höra vilka rekommendationer dom gav och om dom gav någon mer information kring det.
Redigerat av Christa: 29-03-2015, 15:27