|
Själva Mässan tjänar nog en hacka... Vuxen kostar 160kr om man betalar manuellt via entrékassan.
Väljer man förköp via webben så slipper man köerna i entrén samt får lite billigare..en tia el två billigare. Är man Coop medlem fick man i år 30kr rabatt på ordinarie pris, dvs 130kr. Möjligt att det finns flera företag/organisationer/föreningar som ger rabatt..värt att kolla.
Är man är medlem i Trädgårdsförening fick man i år gå in med ifylld kupong från Hemträdgården för 100kr. En sån hade jag och då tycker jag det är helt ok pris.
Bilparkering kostar 110 för ett dygn... Vill man vara där kortare än ca 2 timmar kommer man undan med 75-90kr..så alla petar nog i för ett dygn. Jag kommer ofta med en bil fylld med andra trädgårdsnördar så vi kan dela p-avgiften. Annars kan man åka kollektivtrafik..pendeln stannar nära.
Om man vill fika o/e äta en lättare lunch blir man skinnad...märks att det är monopol på fiken. Rekommenderar faktiskt korvgubbarna utanför - be om stämpel på handen för att kunna gå ut&in. Jag brukar gå på hundmässan i december - har alltid med matsäck o fika i termos till mig och barnen. Mysigt, nyttigare och billigare.
Redigerat av ingmet: 29-03-2015, 17:16
--------------------
Bor i zon: Stockholms inre kustområde "Ännu har det inte kommit en vår då knoppar glömt att brista"
|