CITAT (kerstin z5-6 @ 09-04-2015, 22:29)

Låter och ser fint ut allt handlar nog om vad du vill ha där och hur det ska se ut tex färgskala?
På baksidan vill jag ha plats för att odla, äta, slappa, leka, hänga tvätt. Och vinrankan vill kunna klättra. Och vattentunnan måste vara kvar. Gräsmattan är däremot inte nödvändig.
När det gäller färg hade jag gärna sett staketet svart som garaget, men sambo och granne vill ha tryckt, så det lär det bli.
När det gäller färger på växter och trädgårdinredning är jag ganska öppensinnad, med två undantag:
1) Rosa gillar jag inte. Det gör dock barnen, så de har fått lite rosa stockrosor kring lekstugan.
2) Gärna gult, men inte för nära det gula huset. (På den soligare sidan av garaget har jag blekgula stockrosor mot den svarta vägen. Älskar det. Någon som har tips på en gul skönhet som skulle kunna trivas på garagets norrsida?)
Stilmässigt är jag också rätt frisinnad. Man tager vad man haver eller skaffar nåt begagnat, typ. Eftersom vi har full insyn har jag dock känt mig lite hämmad. Men när staketet är uppe lär det bli återvinningsstation hos mig. Växthus av PET-flaskor kanske? Dags att börja dricka läsk...
Vad jag aldrig skulle plantera: hängsälg på lågstam, rabattrosor, rabatter med ettåriga växter som inte går att äta.
Jag gillar att sprida ut ätbart även i övriga rabatter, vilket gör att det ibland är hopplöst att hitta vitlöken.