CITAT (Pauline/Sthlm @ 12-04-2015, 19:49)

Låter/ser stiligt ut. Inga direkta ändringstips utan bara ett par allmänna:
More is more vad gäller sittytor. Gör inte trädäcket för litet och i för många olika nivåer om ni tänkt möblera matgrupp där, nu el senare. Nära vägg kan vara mysigt - men å andra sidan var det nog mer frukostvinkel/öster va? Så kanske inte behov av stora möbler. Gott med dubbelhöjd trappsteg att luta sig mot (eller dingla med ben från, brukar vara synnerliga lagom utesitthöjd också)!
Gäller stensatta ytan också - gör inget om hyfsat stor om man kompletterar med några stora krukor/höga växter, t o m buske om större gärna självvattnande kruka. Och några små?! Kan ju vara ätbart/kryddor i om man föredrar framför "prydnader". (Använd pirra för flytt till vinterförvaring (hoppas jag finns...).) Både avgränsar/väggar in och kan ändå flytta på sig de ggr ni skall sitta fler...?
Bra med upprätta ribbor i staket/spaljé (tror jag såg modellen på nämnda blogg). Moderna funkisvarianten på skärm har ju snygga horisontella ribbor men hindrar inte alls insyn på samma sätt. De lodräta "varierar" ju i bredd och "skymning" allt eftersom man flyttar sig längs staketet dvs bryter insynen på helt annat sätt än när bilden ses hela tiden, om än 50%-randig... Stilig modell.
Jobb framför er - lycka till :-)
Ja, däcket blev nog lite snålt. Men gången hade jag gjort onödigt bred, så jag kan norpa lite där. Det går att få plats med 2 caféstolar och ett litet bord om man vill, men det är inget jag hade tänkt ha stående där. Man får dra upp nåt från stensättningen om man har lust.
Bra tänkt med dubbelsteg för att sitta bekvämt - särskilt som jag tänkte göra ganska göra ganska djupa trappsteg. Ska försöka klämma in något sådant.
Pirra finns, drömmar om citron och fikon finns, men vinterföring saknas.

Tack förresten för dina fina ord om staketmodellen! Jag hade inte tänkt på att det faktiskt blir variation över ytan av sig själv. Det är ett bra argument när jag försöker övertyga grannen.