CITAT (sparvuggla @ 24-05-2015, 15:27)

Det står iaf. klart vilka som hycklar mest. Om brottslighet , hårdare straff och allt:
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/798752...sverigedemokratTack och lov att vi har decemberöverenskommelsen, och regeringen kan snart börja regera med egen politik.
och jag väntar bara på att alliansen bryter upp denna djupt odemokratiska överenskommelse.
m har en stark press från medlemmar att bryta,likaså finns det en växande kår i mitt parti,fp och kd har också annonserat att de vill bryta. centern ligger lågt men då initiativet till överenskommelsen kom från dem förstår jag det.
Min förhoppning är att alliansen efter sommaren lägger en gemensam budget och därmed bryter DÖ.
men frågan är om regeringen klarar sig till dess,m har hotat med misstroendeförklaring då regeringen inte bryr sig om riksdagsbesluten. det finns nu över 100 punkter som regeringen negligerar...
Löfven tycks inte förstå att hans regering är i stark minoritet,normalt så förankrar man sin politik i riksdagen innan man öppnar munnen. Ulf