Uppdatering! Ser att bilderna försvunnit i tråden, Odlakrångel så klart. De finns i mitt album, eller så är det för jag länkade bilderna från FB och länken brutits. Men i allafall, nu har vi haft vårt elstaket i två år. Det har fungerat! Hurra! Sedan förra året har vi inte stängt grinden heller för vi har inte ens sett bökande i omedelbar närhet. Skönt att slippa hoppa in och ut ur bilen för att stänga speciellt i kolmörkret när man är rädd för grisen. Det jobbiga är att vi får röja under staketet regelbundet för nedersta tråden är så långt ner. I år ska vi byta från plasttråd längst ner till järnwire så slipper vi lyfta all tråd för att kunna trimma. Enorm tidsbesparing. Vi skulle så klart gjort så direkt. I vinter har det gjorts ett bra jaktförsök i området, även om avskjutningen inte var enorm så verkar det ha hjälpt. Skönt! Vintern har annars varit otäckt gynnsam för grisen här.
I somras hade vi åska mest varje dag och det slog ner här två gånger. Efter tips hade vi köpt aggregatet till staketet på Granngården vilket var tur för de har åskskyddsgaranti. Ofta drog vi ur, men alltid är man ju inte hemma och i värsta ovädret går inte jag ut! Vi fick alltså aggregatet lagat och slapp köpa nytt när det gick sönder. Ena gången trots att det var urdraget men då träffades tomten av blixten och det mesta elektriska gick sönder i husen trots att de var urdraget.
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|