CITAT (Carl @ 02-06-2015, 18:12)

Mina tankar går till mina barnbarn! Hur ska dom klara sig! Mina barn är alla civ.ing dom kommer att klara sig! Men mina barnbarn det är för tidigt att säga!
Varför skulle inte dom klara sig, Carl? Jag tror att varenda generation före oss, har haft samma tankar. Nåja, de välbärgade har aldrig behövt fundera, men de flesta, som släpper taget om sina barn/barnbarn har haft mörka tankar. I vilket avseende tror du att det går illa för dem? Personliga eller rent av kriminella? För hård konkurrens av invandrare? Utbildning? I vilket fall är det väl dina barn, som i första hand skall oroa sig. Luta dig tillbaka och se tiden an...njut av ditt eget liv, så länge du har det! Se på mig! Jag flackar jorden runt och upplever kulturer, som vi aldrig skulle klara i Sverige. Inget vatten, ingen elektricitet, gatan är avloppsbrunn, man halkar i koskiten, maten för dagen är likadan varje dag - ris eller liknande. Skitigt och lortigt så att man nästan äcklas. Men man överlever. Skulle då inte dina barnbarn klara sig?