skillnaden som jag upplever den är att de flesta skribenter här inte har förstahandsuppgifter,det är mycket svammel. ni skriver gärna kommentarer som frågor eller kanske m.m. jag som dagligen har kontakt med riksdag,kommunpolitiker och vanligt folk i byggbaracken får en helt annan put-in . jag analyserar dessutom alltid frågor och kollar bakgrund m.m. det görs sällan här utan det blir mer retorik för den egna åsikten. Jag har sagt det innan,politik är egentligen en heltidssysselsättning om man skall ha koll på samhällsdebatten,det skrivs så oerhört mycket dagligen.Själv skummar jag det mesta,jag har ett företag att sköta vid sidan av politiken men jag anser mig vara väl insatt i dagsaktuella frågor. är det något frågetecken snackar jag med mina kontakter runt i Sverige. kunskapsnivån avseende politik är numera låg på odla,de flesta insatta skriver inte här längre utan det gamla vanliga gänget som tror men inte vet skall stå för kunskaperna. men roligt ändå att ni läser de politiska trådarna för det är väl inte bara för att bråka med Gita. Mina "långa" inlägg får ni stå ut med så länge ni inte förklarar vad ni egentligen menar. någon konsekvensanalys brukar ni ju inte lämna på frågorna ni besvarar. Ulf
|