CITAT (malarmaster @ 21-06-2015, 18:46)

Jag har väntat 3 veckor med att kommentera senaste inläggen då jag ville se hur stort intresset för politik är på odla.
Jag har ju fått kritik för att vara besserwisser men det jag tidigare skrivit om ointresset och okunskapen på odla om politik tycks ju vara sant.
Trots att en hel del hänt de senaste 3 veckorna finns inte det endaste lilla inlägg om politik.
Skrämmande då det handlar om vår vardag. trådar som handlar om nonsens finns det dock gott om på småprat.
Ni menar att följande som stått i svenska tidningar de senaste veckorna saknar intresse?
MP:s kongress som kommer att få följder för regeringspolitiken
Moderaterna vill ansöka om NATO medlemskap. Det finns väl snart majoritet i riksdagen för detta
Regeringens budget gick igenom denna gång tack vare DÖ. Konjukturinstitutet spår ökad arbetslöshet pga budgeten.
Ny djurskyddslag i EU,stor framgång för Marit Paulssons mångåriga kamp för ny lag.
Sd ökar i samtliga opinionsmätningar, allianspartierna är förbi de rödgröna.
i tidningen dagens samhälle 15/6 publicerades en debattartikel om Förluster i välfärden, dvs man har valt att debattera vinsterna som några få aktörer gör men man vill inte se verkligheten med att skattebetalarna får betala för de förluster som de offentliga vårdgivarna står för. det är ett enormt mycket större problem än det ickeproblem som vänstersidan vill ta upp.Konkurrensverket gjorde en stor undersökning om vårdcentraler runtom Sverige,48% av de offentligdrivna går med förlust=skattebetalarna får betala extra,28% av de privata går med förlust=ägarna får betala.
I privata sektorn effektiviserar man vid förluster för att ta in underskottet,i de offentliga låter man skattebetalarna stå för kalaset.
Något att tänka på när man pratar om skattemedelsslöseri... Ulf
http//www.dagenssamhalle.se/debatt/foerluster-i-vaelfaerden-foertjaenar-ocksa-debatt
Kan bara prata för egen del. Politiskt intresse är inte detsamma som att man måste debattera ämnet ständigt och jämt. Och politiska diskussioner är mer fruktsamma och givande på politiska forum och inte på odla. Men trots det dristar jag mig till att svara på politiska trådar lite då och men startar aldrig egna trådar om politik på odla.