Så bra att stormen är över.vi har ett kupolfönster på det platta garagetaket,det ger ljus i hallen.Det blåste av tre gånger,var tre gånger på taket och lade på det igen.Jag var ganskar rätt,för det blåste nåt så alledes,men jag klarade mig.Når föstret blåste av jfärde gången,gick jag över till grannen och bad om hjälp.Vi letade upp en masoniskiva som mina grannar spikade fast över hålet.Fönstret klarade sig.Strömmen gick vid 18:00 tiden.På altanen hade två stora fönsterrutor blåst ut,lite senare en halv till,den var sprucken innan.Kattluckan fick jag stänga.I trädgården blåste det gamla plommonträdet omkull.Växthuset saknar en ruta,som tur har jag en extra ruta.Inget morgonkaffe här,13,8°som lägst innomhus.Klockan 13:00 kom strömmen tillbaker,vilken lycka,telefonen funkar nu med.Mina barn i Skåne klarade sig bra,dom hade srtöm hela tiden. Det var den värsta stormen jag kann minnas.Uppe i skogen ligger träd som plockepinn.Ta med kameran i morgon.Jag var riktigt rädd ner det knakade i husväggarna,trodde taket skulle blåsar av.Tv antennen klarade sig,parabolen har ändrat riktning,men det får väntar tills i morgon.
--------------------
MVH Renate zon 4
|