Nej,då jag inser problemet. det finns inga tolkar med kort varsel och visst kan du sätta en spansk flagga på rutan men så fort patrullen lämnar så är bilen i trafik igen.Skriva böter till en tiggare är också meningslöst . jag tycker att det finns värre problem,underlåtenhet att utreda t.ex inbrott,cykelstölder m.m det som kallas vardagsbrottslighet.också att polisen syns mindre ute trots mer resurser,de blir bundna vid skrivbord. rapporter finns också att polisen undviker mindre brott då det är ett stort pappersarbete på varje liten sak. Nej,jag inser att polisen är byråkratiserad,underbemannad på fältet samtidigt som arbetsbördan ständigt växer. Det är definitivt inget drömyrke och jag har full förståelse för att man "skiter" i sådant som inte går att beivra. Bättre att skriva fortkörningsböter till en svensk än att ta itu med utlänningars brist på laglydnad. Har suttit med många poliser och diskuterat detta och just med bilar saknas lagar,t.ex att omedelbart beslagta ett fordon med körförbud som är i trafik. Andra länder gör så,ägaren får lösa ut bilen om han vill ha den tillbaks annars blir den platt efter några månader. Ulf
|