Jojo storm... Strömmen gick helv sex i lördagskväll i Åhus-trakten (besökte svärföräldrarna, själv bor jag i Trelleborg). Hela nejden blev svart. Det enda som syntes var en och annan bil uppe på landsvägen. Och när man är på landet och strömmen går så blir det verkligen becksvart...

Gillade det inte alls... Men vi redde oss. Tur var att vi inte hade börjat med kvällens hembakta pizza som vi hade tänkt. Så det blev mackor till kvällsmat. Sedan satt vi kring köksbordet och spelade TP hela kvällen.
Värst var inte stormen utan regnet som tack vare stormen trycktes in under lister och i springor i det gamla huset. Fick spendera halva natten med att täta fönster med handukar och tidningspapper så att fönsterkarmarna på gaveln inte skulle bli allt för illa fuktskadade. På söndagsmorgonen hade strömmen inte kommit tillbaka så det blev att leta fram stormköket från källaren för att folk skulle få kaffe i sig. Men det gick det med.
Framåt eftermiddagen började vi fundera på att alla frysboxarna måste vi rädda på något sätt. Då hade vi fått reda på att det var ström inne i Åhus (där svärfar har fiskebåt). Så vi lastade frysboxar på släpet och skulle just köra iväg med dem och då kom strömmen tillbaka. Totalt blev det tjugo timmar utan ström och 10 utan telefon och mobiltelefon.
När jag kom hem till trelleborg fann jag att allt hade klarat sig så när som på att hela trädgården är täckt med barr.....

Sicket jobb jag lär får att kratta barr....
Såg dessutom att krokusarna är upp med en centimeter

Snödropparna är ju redan uppe med lite grönt sedan den 17:e december.
Snart är det vår...
Ciczi
Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com
"Mest klorofyll vinner!!!"