Mobbning är för mej, när någon omedvetet eller inte har beslutat att ge sig på någon, om jag skriver att det är fint väder, så kommer det som ett brev på posten alltid samma nick och frågar efter källa eller att inte SMHI säjer inte det, om jag då talar om att Hallå jag tycker så, då fortsätter det med att den som i leken ger sig in får leken tåla, eller att torka tåranna nu, om tex Gossen Ruda säjer samma sak, så blir svaret helt annorlunda.
I naturen så har jag sett hur varje år årets skatungar ger sig på en unge på samma sätt.
Om man träffar okända människor på Konsum och pratar väder och vind inte frågar man om källa, utan man säjer väl att man tycker olika, och så är det inget mera med det. nä här har man redan tagit beslutet pga vilket nick det är som skriver vad, och jag upprepar det är alltid samma nick, det är för mej mobbning.
--------------------
Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.
|