Men herre gud det är väl inte jag som bestämmer hur landet ska skötas. Hur många bostäder som ska byggas, hur mycket resurser som ska läggas på sjukvård, skola och äldrevård. Jag är ingen politiker. Jo jag har ett eget ansvar för mitt liv, självklart men jag kan inte själv bestämma om jag ska få en bostad eller den vård jag behöver eller om jag ska få plats på ett väl fungerande serviceboende den dag jag behöver.
Finns nog många här i landet som skulle bli överlyckliga av att bli tilldelad en lägenhet. T.ex. alla som inte ens kan flytta hemifrån för att det inte finns bostäder. Ge mig en husvagn så blir det en lägenhet till någon annan. Det är de folkvalda poilitikernas sak att lösa. Idag inser väl de flesta att något måste göras åt invandringen men politikerna tiger still för att inte riskera att bli betraktade som rasister. Klart som fasiken att SD växer och det har alliansen bäddat för och tyvärr verkar nuvarande regering följa i samma fotspår. Det kostar också stora pengar att inte göra något åt problemen.
Vad är du för poilitiker egentligen som inte tar ansvaret som medföljer uppdraget utan flyttar över det till varje enskild medborgare. Ett ansvar som vi i allmänna val överlämnat till just politiker att förvalta på bästa sätt och som dom dessutom får en jävligt bra ersättning för. Det är inte jag som sitter på resurserna det gör politikerna och man fortsätter slösa och låter mycket hamna i fel fickor. Varför tror du folk är missnöjda?
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|