Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> PUT till papperslösa och annat märkligt i asylärenden mm...
          silos
          Inlägg 31-07-2015, 18:21
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Kan flyktingar som är utan ID handlingar få PUT ändå?

Hur många av ensamkommande barn är egentligen vuxna?
          Varför görs det inga tester längre i Sverige på dessa "barn"?

Det finns tusentals (miljoner)lidande barn i världen som inte får chans till ett bra liv och till Sverige kommer dessa välmående unga män som tydligen ljuger om sin ålder?
          Är det sant att de är så kallade ankarbarn som familjerna sänder till Sverige så att resten av familjen kan komma senare?

Hur är det möjligt att resa till Sverige till.ex. från Iran utan giltig pass?!?
          Det är många som undrar över sådant här och blir då kallade för rasister fasister och nazister!

Det verkar finnas finnas en jätte elefant i Sverige som många vägrar att se!

Hur kan Sverige ta emot mer och mer flyktingar när det inte finns varken arbete eller bostäder!
          Jag har hört hur flyktingar känner sig lurade när de kommer hit!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          *Stintan*
          Inlägg 09-08-2015, 08:33
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Men herre gud det är väl inte jag som bestämmer hur landet ska skötas. Hur många bostäder som ska byggas, hur mycket resurser som ska läggas på sjukvård, skola och äldrevård. Jag är ingen politiker. Jo jag har ett eget ansvar för mitt liv, självklart men jag kan inte själv bestämma om jag ska få en bostad eller den vård jag behöver eller om jag ska få plats på ett väl fungerande serviceboende den dag jag behöver.

Finns nog många här i landet som skulle bli överlyckliga av att bli tilldelad en lägenhet. T.ex. alla som inte ens kan flytta hemifrån för att det inte finns bostäder. Ge mig en husvagn så blir det en lägenhet till någon annan.
          Det är de folkvalda poilitikernas sak att lösa. Idag inser väl de flesta att något måste göras åt invandringen men politikerna tiger still för att inte riskera att bli betraktade som rasister. Klart som fasiken att SD växer och det har alliansen bäddat för och tyvärr verkar nuvarande regering följa i samma fotspår. Det kostar också stora pengar att inte göra något åt problemen.

Vad är du för poilitiker egentligen som inte tar ansvaret som medföljer uppdraget utan flyttar över det till varje enskild medborgare. Ett ansvar som vi i allmänna val överlämnat till just politiker att förvalta på bästa sätt och som dom dessutom får en jävligt bra ersättning för. Det är inte jag som sitter på resurserna det gör politikerna och man fortsätter slösa och låter mycket hamna i fel fickor. Varför tror du folk är missnöjda?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          malarmaster
          Inlägg 09-08-2015, 09:15
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (*Stintan* @ 09-08-2015, 09:33) *
          Men herre gud det är väl inte jag som bestämmer hur landet ska skötas. Hur många bostäder som ska byggas, hur mycket resurser som ska läggas på sjukvård, skola och äldrevård. Jag är ingen politiker. Jo jag har ett eget ansvar för mitt liv, självklart men jag kan inte själv bestämma om jag ska få en bostad eller den vård jag behöver eller om jag ska få plats på ett väl fungerande serviceboende den dag jag behöver.

Finns nog många här i landet som skulle bli överlyckliga av att bli tilldelad en lägenhet. T.ex. alla som inte ens kan flytta hemifrån för att det inte finns bostäder. Ge mig en husvagn så blir det en lägenhet till någon annan.
          Det är de folkvalda poilitikernas sak att lösa. Idag inser väl de flesta att något måste göras åt invandringen men politikerna tiger still för att inte riskera att bli betraktade som rasister. Klart som fasiken att SD växer och det har alliansen bäddat för och tyvärr verkar nuvarande regering följa i samma fotspår. Det kostar också stora pengar att inte göra något åt problemen.

Vad är du för poilitiker egentligen som inte tar ansvaret som medföljer uppdraget utan flyttar över det till varje enskild medborgare. Ett ansvar som vi i allmänna val överlämnat till just politiker att förvalta på bästa sätt och som dom dessutom får en jävligt bra ersättning för. Det är inte jag som sitter på resurserna det gör politikerna och man fortsätter slösa och låter mycket hamna i fel fickor. Varför tror du folk är missnöjda?

Folk är missnöjda för att de i likhet med dej inte är insatta i problematiken. Det finns inga fler pengar att fördela då mycket av medlen går till just flyktingpolitiken.
          Staten kan inte heller beodra byggen såvida de inte också betalar dem,statens uppgift är att se till att det finns förutsättningar till ett ekonomiskt byggande. Detta gäller särskilt om man vill ha hyresrätter,något som det i dagsläget är totalt olönsamt att bygga då hyresnivån hamnar tokfel=inga hyresgäster.
          De som kan köper istället insatslägenheter vilket är det mesta byggandet idag. Tyvärr har ju inte alla råd att bo så,hyresrätter behövs också.
          Recepten för ökat byggande här är förenklade byggregler,bullerregler,påskyndande av bygglov,tillgång till mark m.m.
          Särskilt byggregler håller nere produktionen,det måste vara möjligt att få bygga lägenheter med enklare standard för att få ner hyrorna,man kanske skulle tänka i termen förstagångslägenheter dvs en lägenhet med liten men kompakt yta ,billig hyra som byts mot en med lite bättre standard när ekonomin så tillåter.
          Det finns massor av nytänkande i europa på området.Sverige står still pga regelverk.
          Resurserna på vårdområdet(landstingen) bestäms av skatteunderlaget,inte staten även om staten kan tillskjuta pengar till särskilda ändamål.
          Samma gäller skolan,kommunerna är huvudmän,inte staten. Skolan har f.ö under alliansen fått stora tillskott till olika ändamål.
          Även kommunernas skatteunderlag är beroende av hur många som jobbar o betalar skatt. De flesta inkomstskatter hamnar nämligen hos kommunen och det är också kommunen som är ansvarig för bl.a äldrevård,skola,försörjningsstöd och andra sociala åtgärder.
          Men för att detta skatteunderlag skall upprätthållas och öka krävs att STATEN har en näringspolitik så att företag kan växa o generera jobb.
          det är också statens uppgift att se till att det finns utbildningsmöjligheter så att företagen får kompetent personal.
          Det finns mängder av bristyrken idag,många inom vården.Tyvärr saknas elever till dessa utbildningar,ofta beroende på att det ekonomiska utfallet efter utbildning ger för lite i förhållande till andra yrken.
          En annan orsak är också att man utbildar för lite,t.ex läkare. Där är det läkarkåren själva som bromsar,man vill med läkarbrist pressa upp löner....
          Visst är det möjligt att lösa många problem politiskt,men ungdomar som INTE vill utbilda sig till jobb där det finns behov utan istället föredrar arbetslöshet eller tillfälliga jobb löses inte politiskt,det är ett individansvar.
          Och jo,det är delvis ditt eget ansvar att se till att samhället funkar,du kan påverka genom engagemang i ett parti eller för den delen i en förening. Att överlämna allt till en folkvald,rösta vart fjärde år och sedan inte förstå sammanhangen är för mig ansvarslöst. Att inte heller ha några egna funderingar på lösningar är också ansvarslöst men jag förstår till viss del ditt resonemang,man måste ju ha insikt hur saker o ting funkar för att komma med sådana förslag. Det har du ju visat genom åren sakna... Ulf

Citera

Inlägg i den här tråden
          silos   PUT till papperslösa och annat märkligt i asylärenden mm...   31-07-2015, 18:21
          Jubbe063   1. Ja det kan man 2. Det är det ingen som vet 3....   31-07-2015, 19:05
          silos   Jag menade inte att alla skulle ljuga! Har set...   31-07-2015, 19:46
          Huggorm   Hur ensamkommande barn ser ut har onekligen ändrat...   31-07-2015, 19:58
          Jubbe063   Hur ensamkommande barn ser ut har onekligen ändrat...   31-07-2015, 20:45
          Bengalow   I deras hemländer betraktas dom inyte som barn. Är...   31-07-2015, 22:23
          silos   Bengalow min åsikt här är att det är fullständigt ...   06-08-2015, 23:35
          Jubbe063   Bengalow min åsikt här är att det är fullständigt ...   07-08-2015, 10:27
          Bengalow   Södra Östersjön var full med pass, som flöt omkrin...   07-08-2015, 11:35
          Jubbe063   Södra Östersjön var full med pass, som flöt omkrin...   07-08-2015, 12:05
          silos   Visst, men det innebär inte att alla gör så. Det ...   07-08-2015, 15:13
          Jubbe063   [quote name='silos' post='1716084' date='07-0...   07-08-2015, 15:46
          Huggorm   Varifrån har du fått det till att det väller in kr...   07-08-2015, 17:28
          Jubbe063   Att ta sig in i landet illegalt borde vara krimine...   07-08-2015, 18:09
          silos   Och om det är illegalt, vad blir straffet? 3 år i ...   07-08-2015, 18:40
          Jubbe063   http://www.expressen.se/gt/polisen-varnar-...altsb...   07-08-2015, 22:46
          silos   Du startar en tråd om PUT och papperslösa flykting...   08-08-2015, 10:17
          Jubbe063   Det kan inte skada att få reda på dessa saker...   08-08-2015, 11:15
          silos   Nej, skriv på ditt sätt om du vill. Då tackar jag ...   08-08-2015, 12:12
          silos   Södra Östersjön var full med pass, som flöt omkrin...   07-08-2015, 15:04
          Tapio   Södra Östersjön var full med pass, som flöt omkrin...   07-08-2015, 17:44
          Bengalow   Halaj! Förra året körde jag semesterresa: Pol...   07-08-2015, 19:45
          Tapio   Och du tror inte för ett ögonblick, att tullarna/p...   08-08-2015, 12:31
          silos   Har försökt svara hör men det går inte! Jag s...   07-08-2015, 17:28
          silos   https://varjager.wordpress.com/2013/10/09/8...rs-a...   07-08-2015, 18:57
          *Stintan*   Vart skulle papperslösa utvisas? Hur kan Sverige...   08-08-2015, 02:46
          malarmaster   troligen är den största anledningen att flykting...   08-08-2015, 06:04
          *Stintan*   Och ändå påstår ni att virusspridningen på Odla sa...   08-08-2015, 07:39
          malarmaster   Och ändå påstår ni att virusspridningen på Odla sa...   08-08-2015, 20:24
          *Stintan*   möjligt att virusproblem skrämt många men mobbning...   08-08-2015, 22:15
          malarmaster   Var har jag sagt att vi kan ta emot fler eller ens...   09-08-2015, 06:28
          Elisabeth-Västkustkolonisten   Jag läser ju många tidningar och då också 2 tyska....   08-08-2015, 10:25
          *Stintan*   Nu är du där och dumförklarar igen. Du har inte en...   09-08-2015, 09:45
          malarmaster   Nu är du där och dumförklarar igen. Du har inte en...   09-08-2015, 10:16
          *Stintan*   därför att olika regeringar,främst s vill ha en hö...   09-08-2015, 14:30
          silos   Mala aster dina skriverier är alldeles för långa s...   09-08-2015, 10:03
          malarmaster   Mala aster dina skriverier är alldeles för långa s...   09-08-2015, 10:27
          Elisabeth-Västkustkolonisten   Nu kan jag inte hålla mig längre. Ulf du som vet ...   09-08-2015, 10:34
          silos   Nu kan jag inte hålla mig längre. Ulf du som vet ...   09-08-2015, 10:46
          malarmaster   Nu kan jag inte hålla mig längre. Ulf du som vet ...   09-08-2015, 11:15
          Bengalow   Ulf! Visst kan vi bygga fler lägenheter, många...   09-08-2015, 11:05
          Bengalow   Då har det ju gått bra för dig, Ulf, med flera ans...   09-08-2015, 11:34
          Elisabeth-Västkustkolonisten   Ja det blev ju snabbt 3 företag, förut var det en....   09-08-2015, 15:27
          malarmaster   förutom mitt måleri som nu ligger på sparlåga,det ...   09-08-2015, 15:59
          *Stintan*   förutom mitt måleri som nu ligger på sparlåga,det ...   09-08-2015, 16:37
          silos   Oj då kan du ju hyra ut lite fastigheter till migr...   09-08-2015, 19:04
          Elisabeth-Västkustkolonisten   👍👍👍 Vad betyder ditt svar...   09-08-2015, 20:02
          silos   Vad betyder ditt svar? Varför skall jag svara dig...   09-08-2015, 20:11
          silos   Malamaster nu är du ju ordentligt OT!   09-08-2015, 16:27
          malarmaster   visst,man slänger ut de svenska hyresgästerna och ...   09-08-2015, 20:19

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-10-2025, 00:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon