Ulf! Visst kan vi bygga fler lägenheter, många fler. På 60-70-talet gjordes något som kallades "miljonprogrammet" Folkpartiet var den som gapade högst mot detta, som räddade många familjer från bostadslösheten. Men folk har vant sig vid en hög standard, och att bygga för bara invandrare vore oklokt. Det är väl för våra barn skall ha någonstans att bo drägligt, i st.f. inneboende hos sina föräldrar till dom har fyllt 30+. Alliansen hade 8 år på sig att förenkla reglerna, men det blev pannkaka av alltihop, trots att man gick till val på det. Jag har varit i byggbranschen hela mitt liv, och sett marginella förändringar, man går in och petar lite i Bygg-AMA, och så får man ett hus uppkallat efter sig. Jfr Attefall och Friggebod. Dessutom har jag suttit i både Byggnadsnämnd och Kommunfullmäktige som ordinarie. Försök inte "lära din far hur man gör barn" hela tiden... Folk vet mycket mer än du anar, men tror man sig veta bäst, så kan man "peka med hela handen". Tta och sätt dig på dom istället.
Redigerat av Bengalow: 09-08-2015, 11:14
|