CITAT (malarmaster @ 09-08-2015, 16:59)

förutom mitt måleri som nu ligger på sparlåga,det sköter jag själv på halvtid har jag i år köpt en kombinerad bygg o färghandel,den sköts av butikschefen där så den kostar inte mig så mycket tid. sedan har jag börjat köpa fastigheter,de placeras i mitt investmentbolag där det finns flera delägare. Det är där jag numera lägger mest tid.
Hantverkssidan kommer jag att avveckla då jag tror att den biten kommer att störtdyka när ROT minskas.
Samma resonemang har jag hört från kollegor som redan varslat personal till årsskiftet.
Alternativet är väl att göra som de stora företagen,sparka den svenska personalen och istället hyra in firmor från öst,polacker o balter.
just nu har jag unnat mig några veckors semester lagom till sommarvärmen.
Politiksysslan ligger också på sommaruppehäll,kommer igång i september men det är mest söndagar som mötena försigår.Nämdmöten är bara en eftermiddag varannan månad.Så visst har jag just nu tid att titta in på odla. Jag har ju dessutom bara något år kvar till pensionen... Ulf
Oj då kan du ju hyra ut lite fastigheter till migrationsverket eller vilka det nu är som betalar miljoner för flyktingbostäder. Grattis!