CITAT (Bengalow @ 11-08-2015, 22:45)

Om man begått olagligheter som innebär dödsstraff i krigstider, så har man sig själv att skylla. Högförräderi kallas det, och många länder har kvar sådant dödsstraff. Det är dessa länders egen inställning till förrädare, som naturligtvis åsamkat många tusentals liv.
Beträffande Anna Sjödin, så kallar jag det en enskild händelse, som inte är knuten till politik. Har du mer på skvallernivån? I vilket fall - det var otroligt klumpigt gjort av en person i hennes "ställning".
Luciaöverenskommelsen var just det beslut som kom efter att hundratals pass hittats i södra Östersjön, då "flyktingar" slängt sina pass överbord, just för att kalla sig "flyktingar". Deras status var långt ifrån detta, och man beslutade att sådan invandring skulle ske reglerat genom FN's riktlinjer. Fan vad dåligt minne du har...ta och läs resten av historierna du dukar upp - inte bara löpsedlarna.
Så när en SDU:are gör något är alla i partiet likadana men när en SSU:are gör något är det en enskild händelse? Du är lustig.
Något mer på skvallerfronten undrar du??? Vi kan väl ta en till då:
http://www.hd.se/lokalt/landskrona/2013/08...-at-bussforare/ Så nu kommer du plötsligt ihåg luciabeslut? När sossarna stänger gränsen är det ok, när andra vill minska invandringen är de rasister. Hör du inte själv hur infantilt du låter?
Fortsatt diskussion är meningslös då svaren är på dagisnivå... Typ min pappa är sosse så han kissar längre än alla andra. Var tog solidaritet och allas lika värde vägen?
Tack för mig.