CITAT (malarmaster @ 20-08-2015, 06:23)

Jag förstår inte problemet en del har med småprat,är man inte intresserad av avdelningen ignorerar man väl den? Man behöver faktiskt inte läsa alla trådar som dyker upp.
jag brukar ögna igenom de trädgårdsrelaterade trådarna men tyvärr är de oftast helt ointressanta för mig ,inte för att jag saknar trädgård,jag har en stor trädgård med massor av växter utan just för att nivån på frågorna tycks mig vara på för låg nivå. det är nog bra att fråga i ett forum men startar man trädgård och finner ett intresse i den bör man börja från början liksom jag en gång gjorde,böcker ger svaret på allt!!numera har man det mesta inlagt på nätet så det är betydligt lättare att få svar.dessutom finns det idag massor av tidningar. tyvärr är de också oftast inriktade på för låg nivå. Det ger inget till den mer avancerade.
att svara på frågor från nybörjare är inte heller intressant för mig,det ger inget tillbaks.
Men problemet med odla nuförtiden är ju avsaknad av admin och moderation,jag tror att det går så länge man kan få in reklamintkter men då besöksfrekvensen tycks sjunka stadigt är det bara en tidsfråga till nedläggning. Ulf
Häpnadsväckande nedlåtande attityd!
Jag har hållit på med trädgård sen barnsben, men lär mig alltid något nytt. Kanske mer i diskussion med andra än i den populärinriktade trädgårdspressen. Men det finns mer avancerade tidningar och böcker och definitivt massor med expertis här på odla. Även när man ska förklara för någon som inte är så erfaren lär man sig något, tvingas plocka ut det väsentliga och presentera det på ett tydligt sätt.
Kom ner på jorden, Ulf!
Redigerat av Aqvakul: 20-08-2015, 07:49