CITAT (Bengalow @ 20-08-2015, 16:25)

Elisabeth! Jag läste nog hans artikel slarvigt, för jag uppfattade inte att han skrev om någon vänster, som hatar. Att jag skulle hata alla som inte har samma åsikt som mig är totalt snedvridet. Där förväntar jag mig närmast en ursäkt för ditt påstående. Att jag står till vänster om mitten har jag deklarerat många gånger. Är det fel, eller på något sätt "sjukligt" att ha en känsla för den politiken, som "byggde" Sverige, och sett till att vi har det så pass bra idag? Att vi sluppit konservatism och kapitalism, där bara de rika räknades? Är det ett fel, som jag skall anklagas för "-han står ju till vänster, det vet alla!"
Kändes det skönt att komma från Tyskland hit till Sverige, en gång i tiden? Här som fred rådde, och medmänskilighet? Hade högern som det hette en gång, fått råda, så hade vi hållit med nazisterna. Om du visste hur många "uppsatta" personer som var på Tysklands sida under kriget, så hade du häpnat. Främst av alla stod vår kung Gustav V, och högern
Marcus Birro är Kristdemokrat, aktivt troende, vad nu det har med saken att göra, men för mig är det en mycket djupt rotad konservatism:"- Rör inget, förändra inget, låt det vara som på Kristi tid!" . Vad hans åsikt om en företeelse, som förekom för 1000-tals år sedan och fortsätter i samma spår, går ut på är en sann fråga - nämligen att vissa människor är onda. Är det en nyhet värd att trycka?
Bengalow jag vet inte vad jag skulle be om ursäkt för. Du vet säkert innerst inne hur dina inlägg ofta låter....
När jag kom till Sverige så hade jag det så som jag gjorde det för mig. Jag hade det aldrig dåligt i Tyskland. Jag varken flydde eller var tvunget och du kan vara lugnt, du behövde aldrig betala för mig. För jag har varken ansökt eller fått en enda korvöre i bidrag. Jag jobbade....
Om allt vore så bra här varför sänker man då igen dom lägsta pensioner nästa år? Vet du vad en som bor på ett äldreboende bor får ha kvar när dom betalar allt? Inte räcker det för att kunna ha< det drägligt. Visst dom har mat, men vilken mat? Tvätt och städning, vet du hur det går till? Jag vet det för jag har en gammal svärmor där.
Jag kunde räkna upp mycket men orkar inte att bråka med dig. Vad är det för mening att diskutera när man ser bara sin inställning/uppfattning.
Elisabeth