Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Det goda hatet!
          silos
          Inlägg 19-08-2015, 12:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

http://www.expressen.se/kronikorer/marcus-...it-ett-monster/

Tänk att det är accepterat att jaga och hata dem som tycker annorlunda i Sverige?!?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Bengalow
          Inlägg 20-08-2015, 15:25
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Elisabeth! Jag läste nog hans artikel slarvigt, för jag uppfattade inte att han skrev om någon vänster, som hatar. Att jag skulle hata alla som inte har samma åsikt som mig är totalt snedvridet. Där förväntar jag mig närmast en ursäkt för ditt påstående. Att jag står till vänster om mitten har jag deklarerat många gånger. Är det fel, eller på något sätt "sjukligt" att ha en känsla för den politiken, som "byggde" Sverige, och sett till att vi har det så pass bra idag? Att vi sluppit konservatism och kapitalism, där bara de rika räknades? Är det ett fel, som jag skall anklagas för "-han står ju till vänster, det vet alla!"
          Kändes det skönt att komma från Tyskland hit till Sverige, en gång i tiden? Här som fred rådde, och medmänskilighet? Hade högern som det hette en gång, fått råda, så hade vi hållit med nazisterna. Om du visste hur många "uppsatta" personer som var på Tysklands sida under kriget, så hade du häpnat. Främst av alla stod vår kung Gustav V, och högern
          Marcus Birro är Kristdemokrat, aktivt troende, vad nu det har med saken att göra, men för mig är det en mycket djupt rotad konservatism:"- Rör inget, förändra inget, låt det vara som på Kristi tid!" . Vad hans åsikt om en företeelse, som förekom för 1000-tals år sedan och fortsätter i samma spår, går ut på är en sann fråga - nämligen att vissa människor är onda. Är det en nyhet värd att trycka?

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 20-08-2015, 16:49
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Bengalow @ 20-08-2015, 16:25) *
          Elisabeth! Jag läste nog hans artikel slarvigt, för jag uppfattade inte att han skrev om någon vänster, som hatar. Att jag skulle hata alla som inte har samma åsikt som mig är totalt snedvridet. Där förväntar jag mig närmast en ursäkt för ditt påstående. Att jag står till vänster om mitten har jag deklarerat många gånger. Är det fel, eller på något sätt "sjukligt" att ha en känsla för den politiken, som "byggde" Sverige, och sett till att vi har det så pass bra idag? Att vi sluppit konservatism och kapitalism, där bara de rika räknades? Är det ett fel, som jag skall anklagas för "-han står ju till vänster, det vet alla!"
          Kändes det skönt att komma från Tyskland hit till Sverige, en gång i tiden? Här som fred rådde, och medmänskilighet? Hade högern som det hette en gång, fått råda, så hade vi hållit med nazisterna. Om du visste hur många "uppsatta" personer som var på Tysklands sida under kriget, så hade du häpnat. Främst av alla stod vår kung Gustav V, och högern
          Marcus Birro är Kristdemokrat, aktivt troende, vad nu det har med saken att göra, men för mig är det en mycket djupt rotad konservatism:"- Rör inget, förändra inget, låt det vara som på Kristi tid!" . Vad hans åsikt om en företeelse, som förekom för 1000-tals år sedan och fortsätter i samma spår, går ut på är en sann fråga - nämligen att vissa människor är onda. Är det en nyhet värd att trycka?

Bengalow jag vet inte vad jag skulle be om ursäkt för. Du vet säkert innerst inne hur dina inlägg ofta låter....

När jag kom till Sverige så hade jag det så som jag gjorde det för mig. Jag hade det aldrig dåligt i Tyskland. Jag varken flydde eller var tvunget och du kan vara lugnt, du behövde aldrig betala för mig. För jag har varken ansökt eller fått en enda korvöre i bidrag. Jag jobbade....

Om allt vore så bra här varför sänker man då igen dom lägsta pensioner nästa år? Vet du vad en som bor på ett äldreboende bor får ha kvar när dom betalar allt? Inte räcker det för att kunna ha< det drägligt. Visst dom har mat, men vilken mat? Tvätt och städning, vet du hur det går till? Jag vet det för jag har en gammal svärmor där.

Jag kunde räkna upp mycket men orkar inte att bråka med dig. Vad är det för mening att diskutera när man ser bara sin inställning/uppfattning.

Elisabeth

Citera

Inlägg i den här tråden
          silos   Det goda hatet!   19-08-2015, 12:45
          *Stintan*   Är det?   19-08-2015, 13:28
          Bengalow   Marcus Birro, den största nolla som kommit till Sv...   19-08-2015, 13:50
          silos   Marcus Birro, den största nolla som kommit till Sv...   19-08-2015, 14:29
          Trampendal   Marcus Birro, den största nolla som kommit till Sv...   20-08-2015, 00:29
          malarmaster   Marcus Birro, den största nolla som kommit till Sv...   20-08-2015, 05:34
          *Stintan*   Utmärkt artikel som belyser dagens nätproblem,Beng...   20-08-2015, 06:22
          *Stintan*   Nej jag tycker inte det. Vet faktiskt inte va han ...   19-08-2015, 16:08
          silos   http://magasinetneo.se/artiklar/vansterns-goda-fin...   19-08-2015, 16:13
          Bengalow   Han ville bara påminna omvärlden om sin existens -...   19-08-2015, 16:15
          silos   http://www.svt.se/opinion/det-ar-dags-att-...mvans...   19-08-2015, 16:16
          silos   http://mobil.dn.se/ledare/signerat/det-god...t-fra...   19-08-2015, 16:25
          Mjärden   http://www.expressen.se/kronikorer/marcus-...it-et...   19-08-2015, 17:38
          silos   Nej, absolut inte Menar du att det inte är accept...   19-08-2015, 18:44
          Jubbe063   Det är bra att Beror skriver, det är bra att det v...   19-08-2015, 18:46
          Elisabeth-Västkustkolonisten   Jag tror Bengalow hatar alla som tänker och tycker...   20-08-2015, 06:35
          *Stintan*   Jag tror Bengalow hatar alla som tänker och tycker...   20-08-2015, 07:18
          Elisabeth-Västkustkolonisten   Stintan du behöver inte vända och vrida varje ord ...   20-08-2015, 07:47
          *Stintan*   Stintan du behöver inte vända och vrida varje ord ...   20-08-2015, 09:51
          Elisabeth-Västkustkolonisten   Vad har Bengalows politiska hemvist med saken att ...   20-08-2015, 14:04
          *Stintan*   Stintan klar att alle har samma rätt att skriva oc...   20-08-2015, 15:34
          Bengalow   Är det din egen mening/uppfattning som du menar, a...   20-08-2015, 19:12
          silos   Mera klokt av den fantastiske Birro! http://de...   30-08-2015, 15:53
          Bengalow   O ja, så synd om honom, som ingen förstår (utom si...   30-08-2015, 16:46
          Gita   O ja, så synd om honom, som ingen förstår (utom si...   30-08-2015, 19:53
          Huggorm   Han har en del goda poänger i sitt sätt att beskri...   30-08-2015, 16:51
          Bengalow   Det kan vara, nu när han inte tillhör klicken själ...   30-08-2015, 18:22
          silos   Bengalow lelle ponke hur är det fatt med dig egent...   30-08-2015, 19:09

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-08-2025, 17:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon