CITAT (Gunvor Nilsson @ 10-01-2005, 19:03)
Jag fick en nyckelring i present av mitt barnbarn när hon kom hem från en resa i somras. Nyckelringen tutade när man visslade!
En sådan nyckelring fick min svärfar för många år sedan. Han var extremt duktig på att förlägga sina bilnycklar. Den skulle låta när han klappade i händerna.
Vid ett tillfälle när jag var där satt jag och försökte läsa saga för mina barn, men blev hela tiden störd av att han sprang runt och klappade i händerna. Inte mindre störande var "svaret" från nyckelknippan.
Till slut sade jag åt honom: "Nu får du väl i alla fall ge dig!"
"Men jag hittar ju inte mina nycklar. De skall pipa till svar, men det gör de inte!"
Frekvensen var helt enkelt för hög för hans något nedsatta hörsel! Dvs alla andra hörde nycklarna utom han som hela tiden förlade dem. Iofs kunde vi ju snabbare hitta dem åt honom, men det var nog inte det som var meningen.
- - -
Överhuvudtaget en mycket undehållande tråd. Har försökt tänka ut om jag har något onödigt i mina skåp, men det tycker jag faktiskt inte. Delvis antagligen pga att jag har gott om plats så att även grejjer jag använder typ 1 gång per år är "nödvändiga". T.o.m. kaveln i marmor som nämndes i första inlägget är en kär vän. Vissa degar måste kavlas kalla!