CITAT (malarmaster @ 22-08-2015, 07:32)

"det goda hatet" har ju uppmärksammats av flera skribenter det senaste året.
fenomenet utförs särskilt från vänstersidan där det är accepterat att hata den motsatta sidan och då blir det i deras värld helt okej.Nu är det väl mera extremgrupperna och fanatiker som ägnar sig åt detta men tyvärr sprider det sig snabbt framförallt i media,att det är okej att skriva ner sd håller nog de flesta icke sd-anhängare med om,att det är okej att skriva ner de som är kritiska till nuvarande integrationspolitik tycker i alla fall jag är mer problematiskt,här kommer ju också PK-maffian in.
det goda hatet stryper debatten och inkräktar på yttrandefriheten.
Birros artikel ger ju en liten inblick men det finns som sagt flera andra som skrivit och uppmärksammat detta.
För övrigt håller jag med Tapio,silos inlägg kan tyckas vara jobbiga för de som vill se småprat sova men faktum är att hon tar upp just de frågor som diskuteras runt lunchbordet på arbetsplatser och bland vanligt folk.
frågor som måste lösas med hjälp av politik men få på småprat är insatta i politiska frågor och mobbar hellre ut de som tar tag i ämnet. förmodligen är det för jobbigt för dessa individer att tänka till själva.
Därför är det för mig obegripligt varför de lägger in inlägg i dessa trådar som de uppenbarligen inte har något intresse av.
är det störandet av friden som de tar illa upp mot? Ulf
Nu är du ju där igen med nedlåtande skriverier om andra. Vad gör du överhuvudtaget på detta forum då ditt enda intresse synes vara politik samt att tala om hur dåligt insatta andra är. Den ende som mobbar här är du! Ingen har väl sagt att inte Silos får starta kontroversiella trådar. Det var mängden av i stort sett likadana på kort tid som åtminstone jag reagerade på. Ofta bara inledda med någon suspekt länk till någon lika suspekt sida.
CITAT (Aqvakul @ 22-08-2015, 09:00)

Jag diskuterar gärna samhällsfrågor. Samhllskunskap har varit mitt huvudämne under min lärargärning. Diskutera innebär att delge fakta och värderingar i syfte att förstå bättre och att faktiskt vara beredd att förändra sin inställning. Mer sånt!
Politisk debatt är nåhot helt annat. Då har man cementerat sin inställning och samlar argument för att framstå som r trovärdigare och duktigare än sin meningsmotståndare. Mindre sånt här!
Min reaktion på Silos senaste inlägg handlade inte om ämnesval, utan att hon först dränker avdelningen i en massa ganska oövertnkta trådar och sen talar om hur meningslöst allt annat än hennes trådar är i småprat. Känns faktiskt lite föraktfullt. Själv har jag alltid varit här i första hand för trädgårdsavdelningarna, men också trivts med att både tramsa och diskutera med mina vänner på Odla i småpratsavdelningen. Tyvärr har många försvunnit.