CITAT (Anki på Öland @ 31-08-2015, 21:43)

Kanske för att vi är mer oroliga för vad som sker i övriga världen! Vad föreslår du att "europa" ska göra med alla flyktingar? Skicka tillbaka dom ut på Medelhavet på sina ruttna skepp eller säga åt dom att simma hem igen? Eller konstatera att dom får stanna där i Grekland, dom har ju bättre råd än vi har.....
Om du inte har hittat någon blogg om det så pågår det faktiskt ett flertal grymma krig där vanliga människor mer eller mindre slaktas. Men vi kanske bara ska titta upp i taket och skita i dom för dom inkräktar på vår bekvämlighet
Det mest radikala vore att Sverige skickade flera flygplan till Grekland och fyllde planen med flyktingar!
Men typiskt svenskt är att först diskutera i det oändliga om allting...bara ord och knappast inga gärningar ser det ut som!
Och FN och EU måste börja bestämt protestera mot krigande nationer!!!
Jag om någon följer vad som pågår i världen!
Och här i Sverige kan varje människa bry sig om sin nästa oavsätt svensk eller invandrare!
Jag gör det jag kan och det är inte så lite med tanke på hur min hälsa är!
Samtidigt fattar jag inte hur allt skall lösa sig med tanke på att "lådorna är tomma" som nån politiker sa i Tv!
Det är mycket som behöver kunna diskuterad men folk är rädda för att bli stämplade som rasister tyvärr!
Och detta gör att de skrivs vidrigheter av anonyma människor som har inte utvecklats under livets gång!
Men varenda människa ÄR ansvarig för sina skriverier och gärningar det är löjligt att skylla på nån annan,men många av oss saknar förmågan att tänka själva och följer massan som skriker högst!