CITAT (Bengalow @ 01-09-2015, 18:46)

Har Lövens regering stoppat Attefalls-husen? Det var ju det enda Alliansen gjorde under 8 år. Vad man påbörjat, d.v.s. snackat om,
är det väl bara vissa politiker med insyn, från Alvesta, som vet. Vi andra hålls utanför. Och mäster, att säga tulipanaros är enkelt, men eftersom
du har receptet, varför gjordes det inte under "din" tid vid makten. Nu plötsligt är det fel på byggregler, finansiering, standard o.s.v.
NU...? Inte för ett år sedan t.ex. fast det är samma regler. Ibland låter det om dig som en liten unge, som får reda på att han blöder.
Då gör det plötsligt ont.
Beträffande RUT/ROT så pratar du i egen sak. När du började skriva här, så hade du inte råd att anställa folk. Nu har du fyra, och det
tolkar jag som att du tjänar bra på det. Ungefär som miljonärer som vill slippa skatt. Jag ser även fördelen med avdragen, men varför
skall andra skattebetalare betala min renovering? För att citera Gita: Cyclop?
Du har tydligen inte hängt med,flera byggregler har utretts,bl.a bullerregler,markanvändning,byggande vid vatten m.m.Attefallshusen är ju det som uppmärksammats av media men det finns mycket annat.
Standard är en annan utredning,det går med dagens regelverk inte att bygga smålägenheter,krav på badrumsstorlek samt hur köksinredning skall se ut funkar helt enkelt inte om man vill bygga ettor idag.Ett av sättet att få ner hyresnivån är ju att minimera utrymmet men ändå tillvarata nya lösningar som ger plats.
hade alliansen påbörjat det arbetet redan 2006 hade vi kommit längre,nu gjorde man inte det utan det har kommit under sista mandatperioden.
RUT/ROT, ja.ingen instans är positiv till ändringarna,minst av allt facken.Det är ju helt enkelt bara en sak som v krävde för att stötta svetsarn.innan valet lovade svetsarn att rot/rut inte skulle röras. Bara ännu en lögn i den långa raden.
Det finns inga skattebetalare som betalar avdragen,det görs från den egna skatten,det trodde jag du visste.
Så ditt avdrag på låt säga 10000 så får staten tillbaks 4000 i moms och minst 2000 i arbetsgivaravgift och sedan inkomstskatt på ytterligare runt 1500.sedan kommer ju bolagsskatt ovanpå det om det blir vinst vill säga.
att man sedan sparar in a-kassa för en arbetslös byggjobbare gör ju det hela till vinst.
Att bygghandeln också tjänat bra på reformen och ökat sin omsättning ger också momspengar,bolagsskatter och inkomstskatter på den nyanställda personalen till kassan.
Dessutom så har flera undersökningar visat att det går med vinst för statskassan,det kommer in mer pengar än vad avdragen "kostar".
Mina 4 anställda jobbar inte i ROT sektorn,de jobbar som säljare i bygghandel. Hantverkssidan kommer att avvecklas efter årsskiftet då jag inte tror att det kommer att bli så mycket privatjobb så det går runt,inte ens på en halvtid (mig själv).
Nej,du är som övriga vänstern. Ni förstår inte marknadsekonomi och synergieffekter.
Därför kommer vi nu att se en nedgång både inom handel men även på byggsidan (den privata).
Löfvens mål om EU:s lägsta arbetslöshet fixar man inte med den politiken,där krävs istället en expansiv näringslivspolitik. Ulf