CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 03-09-2015, 18:40)

Ulf om du skriver om för många asylsökande då åk ner till Tyskland.
Till exempel kom i måndags till Rosenheim (en småstad i södra Tyskland) 3600 asylsökande. På en dag.....
Dag efter dag kom tusentals flyktingar. Idag var det bara 250 tills för en timma sen. Men München und Rosenheim var beredd på många.
Men Ungern låt dom inte resa ut. När centralen i Budapest öppna<de igen på förmiddagen, så var i ett ögonblick tågen överfulla men dom åkte inte. När dom väl rullade igång, så åkte den bara ca 4 mil och alla fick lämna tåget igen. Journalister fick ge sig av därifrån. Men en var med i tåget och jag såg förut i tyska nyheter hur dom poliser där slog in bland folk där.
Det är så hemsk där nu.
Men jag får ge folk från München ett stort beröm så som dom försökte att hjälpa dom asylsökande vid centralen där. Folk kommer med backar, Kärror osv fyllda med varor som polisen och räddningstjänster efterlyser.
Men Tyskland efterlyser lite mera hjälp från övriga EU och som A. Merkel sa så kan andra länder inte sortera efter religioner, utseende osv.
Elisabeth
jag är fullt informerad om situationen i europa,jag följer läget genom nyhetsbyråer samt eu:s nyhetssidor (ni vet väl om att man kan prenumerera på dessa,man får en överväldigande info om allt som sker i parlamentet) och givetvis följer jag de svenska kommisionärernas sidor och mitt eget partis representanters hemsidor.
Läget är katastrofalt,både Grekland,italien och nu Ungern är kullsprungna av flyktingar. EU:s gränsbevakning har i stort kollapsat och man vet inte vad man skall göra av dessa mängder med människor.
för sex månader sedan varnades att så många som en miljon flyktingar var på väg,det ser nu ut att besannas.
Som jag ser det är det barra norra europa som kan ta hand om dessa,spanien krisar och har inga resurser,italien är redan fyllt och fler kommer dagligen,grekland är redan kollapsat,man kan inte ens ta hand om sin egen befolkning,pensioner,vård m.m det saknas resurser pga den pågående krisen där. Östländerna har inte heller de resurser och i vilket fall vill inte flyktingarna stanna där,de vill till nordeuropa (tyskland,skandinavien) så,svenska folket ,öppna era hjärtan för detta är bara början. Ulf