Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Flyktingströmmen
          Carl
          Inlägg 04-10-2015, 09:18
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 222
          Medlem nr: 9 850

Iaf en som talar vad som komma skall!
          http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlbe...ingsituationen/

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          *Stintan*
          Inlägg 05-10-2015, 14:44
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Ett splittrat EU kanske blir följden om man ska tvinga länder att ta emot fler än de anser sig klara av.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 05-10-2015, 15:24
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem nr: 40 199

CITAT (*Stintan* @ 05-10-2015, 15:44) *
          Ett splittrat EU kanske blir följden om man ska tvinga länder att ta emot fler än de anser sig klara av.

Det har du Rätt i . Risken är nog stor.

Men finns ju ett dilemma i att säga att vi har inte råd, någon annan får ta emot flyktingarna. För börjar man värdera människoliv i termer av vad det kostar, riskerar man att människor dör eller far mycket illa, dvs "Vi skiter i om du lever eller dör för vi ha fyllt våra kvot. Så gå och dö"

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-10-2015, 16:18
          Länk hit: #4

Medlem

CITAT (Jubbe063 @ 05-10-2015, 16:24) *
          Det har du Rätt i . Risken är nog stor.

Men finns ju ett dilemma i att säga att vi har inte råd, någon annan får ta emot flyktingarna. För börjar man värdera människoliv i termer av vad det kostar, riskerar man att människor dör eller far mycket illa, dvs "Vi skiter i om du lever eller dör för vi ha fyllt våra kvot. Så gå och dö"

Det gör man väl redan, bara att syna äldrevården. Hemlösa icke att förglömma. Det är skillnad på folk och folk nämligen. På centralen står "barmhärtiga samariter" och delar ut kaffe och mackor till nyanlända flyktingar. En fattig hungrig hemlös chansar och går dit men blir genast ombedd att lämna platsen och han lommar iväg lika hungrig som innan. Detta är dagens Sverige. Vem bryr sig om en fattig hemlös lever eller dör.

--------------------

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 05-10-2015, 17:49
          Länk hit: #5

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 05-10-2015, 17:18) *
          Det gör man väl redan, bara att syna äldrevården. Hemlösa icke att förglömma. Det är skillnad på folk och folk nämligen. På centralen står "barmhärtiga samariter" och delar ut kaffe och mackor till nyanlända flyktingar. En fattig hungrig hemlös chansar och går dit men blir genast ombedd att lämna platsen och han lommar iväg lika hungrig som innan. Detta är dagens Sverige. Vem bryr sig om en fattig hemlös lever eller dör.

Det får väl stå för de som har den människosynen, inget jag står bakom. Men som jag ser det är åldringar och hemlösa en kommunal fråga som varje kommun får finansiera själva. Flyktingar en statlig fråga som staten måste garantera finansieringen av och inte dumpa kostnaden som idag på kommunerna

CITAT (Huggorm @ 05-10-2015, 17:20) *
          Ett splittrat EU är en sak, men vi riskerar även ett splittrat Sverige. När vi tar emot så enormt många att vi inte kommer kunna integrera dom inom ett flertal generationer bildas enorma samhällsklyftor. Vi får en underklass av arbetslösa, lågutbildade invandrare och deras barn och barnbarn, som ofta knappt kan tala svenska fast de är födda i landet. Vi har redan "utanförskapsområden" i nästan varje stad i landet och det blir allt fler kriminella gäng och "no-go-zoner". Detta kommer öka markant i framtiden och allt mera av landet kommer bli som Malmö är idag, eller värre.

Visst finns problem, det förnekar jag inte. Men en så svart negativ framtidsbild som du målar upp tror jag inte på. Allt går att lösa inom sinom tid.

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-10-2015, 17:37) *
          Jubbe det sparas överallt. Ta sjukvården som ofta inte är värd att kalla vård. Äldrevården är hemskt. Dom gamla får sitta ensam hemma och dö sakta men säkert för plats i ett äldreboende får dom ju inte. Man stänger äldreboende istället och renoverar för asylsökande. Så skett i vår stadsdel och även i andra.

Visst du har rätt i att det är inte olagligligt att klaga över vissa grejor. Men tycker du det är rätt att dom kräver att bo i stan, definitivt inte ut på landet. När dom kräver att får mat som dom hade hemma. Skall man anställa kockar till varje folkgrupp? Och många andra saker.

Visst, men dessa områden är kommunala angelägenheter. Man får väl höja skatten där det behövs eller effektivisera vården.

Felet är att staten skyfflar över kostnaderna för flyktingar på kommunerna utan att täcka upp för merkostnaden.

Visst gör dessa helt rätt i att kräva att få bo i staden, helt upp till var och en att kräva vad de vill. Sen om man får igenom sina krav är en annan historia. Medger inte regelverket flytt till storstan så står de dessa fritt att ordna det på egen hand. Vi har fri rörlighet i Sverige.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-10-2015, 21:36
          Länk hit: #6

Medlem

CITAT (Jubbe063 @ 05-10-2015, 18:49) *
          Det får väl stå för de som har den människosynen, inget jag står bakom. Men som jag ser det är åldringar och hemlösa en kommunal fråga som varje kommun får finansiera själva. Flyktingar en statlig fråga som staten måste garantera finansieringen av och inte dumpa kostnaden som idag på kommunerna

Visst finns problem, det förnekar jag inte. Men en så svart negativ framtidsbild som du målar upp tror jag inte på. Allt går att lösa inom sinom tid.

Visst, men dessa områden är kommunala angelägenheter. Man får väl höja skatten där det behövs eller effektivisera vården.

Felet är att staten skyfflar över kostnaderna för flyktingar på kommunerna utan att täcka upp för merkostnaden.

Visst gör dessa helt rätt i att kräva att få bo i staden, helt upp till var och en att kräva vad de vill. Sen om man får igenom sina krav är en annan historia. Medger inte regelverket flytt till storstan så står de dessa fritt att ordna det på egen hand. Vi har fri rörlighet i Sverige.

Jag har lite svårt att förstå hur du resonerar. Vem skulle erkänna att dom har en sån människosyn? Man måste ju vara PK! Det skulle inte se ut som det gör i dagens Sverige om inte den människosynen fanns. Det är inte vår sak.....vi bryr oss inte. Det är alltid någon annan som har ansvaret. Sen när är det inte en angelägenhet för alla i hela landet att vi har en fungerande äldre- och sjukvård och skola oavsett var vi råkar bo. Det fungerar inte att bara snacka om vem som har det ekonomiska ansvaret. Det är skattebetalarna som får stå för notan.

Att sen flyktingar kommer hit och ställer orimliga krav istället för att vara tacksamma för den hjälp som kan erbjudas är för många oförståeligt och en orsak till SD:s framgångar.

--------------------

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 05-10-2015, 22:08
          Länk hit: #7

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 05-10-2015, 22:36) *
          Jag har lite svårt att förstå hur du resonerar. Vem skulle erkänna att dom har en sån människosyn? Man måste ju vara PK! Det skulle inte se ut som det gör i dagens Sverige om inte den människosynen fanns. Det är inte vår sak.....vi bryr oss inte. Det är alltid någon annan som har ansvaret. Sen när är det inte en angelägenhet för alla i hela landet att vi har en fungerande äldre- och sjukvård och skola oavsett var vi råkar bo. Det fungerar inte att bara snacka om vem som har det ekonomiska ansvaret. Det är skattebetalarna som får stå för notan.

Att sen flyktingar kommer hit och ställer orimliga krav istället för att vara tacksamma för den hjälp som kan erbjudas är för många oförståeligt och en orsak till SD:s framgångar.

Vad är svårt att förstå? Att alla människor har samma okränkbara människovärde eller?

Tro det eller ej men vi är rätt många som bryr oss. Jag och många fler tycker inte att andra som ska ta ansvar för att inte vi vill. Gör inte vi det kan vi inte heller förvänta oss att andra ska göra detsamma.

Eftersom allt förr eller senare kokar ihop till en fråga om kostnader så är det väl naturligt att snacka om vem som har det ekonomiska ansvaret. Så länge vi har kommuner så är det dessa som har ekonomiskt ansvar för sin verksamhet. De får se till att effektivisera, spara, höja skatter eller vad som nu är mest lämpligt för att lösa sina egna problem . Problemet är inte att det skulle fattas pengar någonstans, problemet är hur dessa pengar fördelas. Skrytbyggen, dyra konferenser, dyr sponsring etc verkar det alltid finnas pengar till i överflöd. Sparar man in på excesser så skulle man lätt finansiera vård och omsorg, allt handlar bara om prioriteringar.

Och varför måste flyktingar vara tacksamma när vi svenskar inte är tacksamma? Enligt mig ska alla behandlas lika. Har du och jag rätt att ställa krav på samhället så har även de "nya svenskarna" exakt samma rätt.

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-10-2015, 19:09) *
          [...] Går och jobbar i ett äldreboende eller i hemtjänsten så ser du hur många har det

Jo, jag vet hur många har det. Men det är inte flyktingarnas fel att våra politiker är inkompetenta.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-10-2015, 23:12
          Länk hit: #8

Medlem

CITAT (Jubbe063 @ 05-10-2015, 23:08) *
          Vad är svårt att förstå? Att alla människor har samma okränkbara människovärde eller?

Tro det eller ej men vi är rätt många som bryr oss. Jag och många fler tycker inte att andra som ska ta ansvar för att inte vi vill. Gör inte vi det kan vi inte heller förvänta oss att andra ska göra detsamma.

Eftersom allt förr eller senare kokar ihop till en fråga om kostnader så är det väl naturligt att snacka om vem som har det ekonomiska ansvaret. Så länge vi har kommuner så är det dessa som har ekonomiskt ansvar för sin verksamhet. De får se till att effektivisera, spara, höja skatter eller vad som nu är mest lämpligt för att lösa sina egna problem . Problemet är inte att det skulle fattas pengar någonstans, problemet är hur dessa pengar fördelas. Skrytbyggen, dyra konferenser, dyr sponsring etc verkar det alltid finnas pengar till i överflöd. Sparar man in på excesser så skulle man lätt finansiera vård och omsorg, allt handlar bara om prioriteringar.

Och varför måste flyktingar vara tacksamma när vi svenskar inte är tacksamma? Enligt mig ska alla behandlas lika. Har du och jag rätt att ställa krav på samhället så har även de "nya svenskarna" exakt samma rätt.

Jo, jag vet hur många har det. Men det är inte flyktingarnas fel att våra politiker är inkompetenta.

Grejen är ju att inte ens alla svenskar behandlas lika. Ska det ske så får nog många där uppe sänka sin levnadsstandard avsevärt och hur många är beredda till det? När det börjar svida i plånboken blir det nog annat ljud i skällan.
          Vadå "nya svenskar"? Blir dom det så fort dom kommer över bron eller? Vill dom ens bli det? Nej jag kan inte se att människor som kommer hit och som kanske inte ens har asylskäl ska ha exakt samma rätt som de som varit med och byggt landet. Det finns varken bostäder eller jobb till det.

--------------------

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 06-10-2015, 09:15
          Länk hit: #9

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 06-10-2015, 00:12) *
          Grejen är ju att inte ens alla svenskar behandlas lika. Ska det ske så får nog många där uppe sänka sin levnadsstandard avsevärt och hur många är beredda till det? När det börjar svida i plånboken blir det nog annat ljud i skällan.
          Vadå "nya svenskar"? Blir dom det så fort dom kommer över bron eller? Vill dom ens bli det? Nej jag kan inte se att människor som kommer hit och som kanske inte ens har asylskäl ska ha exakt samma rätt som de som varit med och byggt landet. Det finns varken bostäder eller jobb till det.

Jo, alla svenskar behandlas lika, alla har likadana rättigheter och skyldigheter, ingen skillnad alls. Sen att rika eller de med makt tillskansa sig förmåner är ju ett resultat av deras girighet och inte på att Sveriges lagar favoriserar någon.

Nej har jag påstått att det räcker med att passera bron? Du verkar ha svårt att läsa och förstå. Under hela våren långa samtals tråd har jag gång på gång sagt att de med asylskäl ska vara Välkommen oavsett vad, de som inte har asylskäl kan ju inte beviljas asyl.... så varifrån får du det till att jag ens antytt att icke-svenskar och de utan asylskäl skulle ha samma rättigheter som medborgare?

CITAT (Anki på Öland @ 06-10-2015, 08:33) *
          tummenupp.gif

Tack för tummen

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-10-2015, 09:48
          Länk hit: #10

Medlem

CITAT (Jubbe063 @ 06-10-2015, 10:15) *
          Jo, alla svenskar behandlas lika, alla har likadana rättigheter och skyldigheter, ingen skillnad alls. Sen att rika eller de med makt tillskansa sig förmåner är ju ett resultat av deras girighet och inte på att Sveriges lagar favoriserar någon.

Nej har jag påstått att det räcker med att passera bron? Du verkar ha svårt att läsa och förstå. Under hela våren långa samtals tråd har jag gång på gång sagt att de med asylskäl ska vara Välkommen oavsett vad, de som inte har asylskäl kan ju inte beviljas asyl.... så varifrån får du det till att jag ens antytt att icke-svenskar och de utan asylskäl skulle ha samma rättigheter som medborgare?

Tack för tummen

OK inför lagen ska alla svenskar behandlas lika men i praktiken ser det annorlunda ut.
          Men problemet är ju att även de med icke asylskäl kommer hit och det tar i allmänhet rätt lång tid att utreda med kanske överklagande osv. De måste ju också tas om hand under tiden. När ska folk då få samma rättigheter. När man kommer över bron, när man beviljats asyl eller kanske blivit svensk medborgare. Du fick det att låta som om alla som kommer hit automatiskt ska ha samma rättigheter som medborgare medan jag menar att det är en omöjlighet när det kommer 20-25 tusen per månad. Ger man då alla PUT istället för TUT från början hamnar vi ju i en rävsax.

--------------------

Citera

Inlägg i den här tråden
          Carl   Flyktingströmmen   04-10-2015, 09:18
          *Stintan*   Vad hjälper det när vi har politiker som ör både d...   04-10-2015, 09:36
          Huggorm   Problemet är att de har målat in sig i ett hörn. I...   04-10-2015, 09:51
          *Stintan*   Problemet är att de har målat in sig i ett hörn. I...   04-10-2015, 10:13
          Huggorm   Om det fortsätter att komma 24.000 invandrare i må...   04-10-2015, 10:22
          *Stintan*   Om det fortsätter att komma 24.000 invandrare i må...   04-10-2015, 11:08
          Huggorm   Det måste ju fram en lösning snart och en sån sitt...   04-10-2015, 11:19
          *Stintan*   Men det är ju inhumant, tänk på alla barn som hinn...   04-10-2015, 11:48
          Carl   Stäng gränserna inför passkontroll! Då får övr...   04-10-2015, 15:03
          Elisabeth-Västkustkolonisten   Stäng gränserna inför passkontroll! Då får övr...   04-10-2015, 15:15
          Huggorm   Åk ner till europa, börjar i Tyskland där ser du h...   04-10-2015, 15:17
          *Stintan*   Åk ner till europa, börjar i Tyskland där ser du h...   04-10-2015, 16:42
          Gita   Ja vi kan ju inte stänga andra länders gränser bar...   04-10-2015, 19:14
          *Stintan*   Kan vi stänga gränserna? Jag tycker inte det, vi m...   04-10-2015, 19:52
          Huggorm   Åk ner till europa, börjar i Tyskland där ser du h...   05-10-2015, 14:29
          Carl   Sverige tar i mot cirka 3-4 gångar mer flyktingar ...   04-10-2015, 15:33
          Carl   Ett steg i rätt riktning http://www.expressen.se/n...   04-10-2015, 15:44
          Mjärden   Lite hopp finns iaf nu när Ryssland insett att man...   04-10-2015, 20:14
          Tapio   Halaj! Jag har försökt att förstå dynamiken i...   04-10-2015, 21:50
          Huggorm   Turkiets president Erdogan styr. Förut såg hans po...   04-10-2015, 22:01
          malarmaster   Nej,flyktingvågen är knappast styrd av politiker,v...   05-10-2015, 05:48
          *Stintan*   Nej,flyktingvågen är knappast styrd av politiker,v...   05-10-2015, 07:04
          Jubbe063   Men vad är det som säger att flyktingarna vill sta...   05-10-2015, 09:28
          *Stintan*   Man stoppar dessa på samma sätt som man väljer ut ...   05-10-2015, 10:05
          Huggorm   Hur är det med Afgahnistan? Hur livsnödvändigt är ...   05-10-2015, 10:11
          Elisabeth-Västkustkolonisten   Så dags då när de redan är här. Ta de ensamkommand...   05-10-2015, 10:56
          Jubbe063   Så dags då när de redan är här. Ta de ensamkommand...   05-10-2015, 11:21
          Mjärden   Jag måste rätta mig själv, då jag ser att bara 35 ...   05-10-2015, 11:27
          *Stintan*   Ingen har ju en aning om hur många som olovligen u...   05-10-2015, 11:58
          Jubbe063   Ingen har ju en aning om hur många som olovligen u...   05-10-2015, 12:28
          *Stintan*   Nejdå, tar inte lättvindigt på nåt. Däremot gör ja...   05-10-2015, 13:06
          Jubbe063   Har inte sagt att tiggarna har med flyktingpolitik...   05-10-2015, 14:27
          Huggorm   Visst finns problem, det förnekar jag inte. Men en...   05-10-2015, 18:44
          Mjärden   [quote name='*Stintan*' date='06-10-20...   06-10-2015, 13:35
          Anki på Öland   Vad är svårt att förstå? Att alla människor har sa...   06-10-2015, 07:33
          Huggorm   Ett splittrat EU är en sak, men vi riskerar även e...   05-10-2015, 16:20
          Elisabeth-Västkustkolonisten   Jubbe det sparas överallt. Ta sjukvården som ofta ...   05-10-2015, 16:37
          Elisabeth-Västkustkolonisten   Visst jubbe att höja skatten är ju så enkelt. Här ...   05-10-2015, 18:09
          sparvuggla   Man måste lösa grunden till problemet. Krigen i me...   06-10-2015, 10:24
          Huggorm   Man måste lösa grunden till problemet. Krigen i me...   06-10-2015, 10:34
          sparvuggla   Jag har sagt från början att man borde ha stött As...   06-10-2015, 10:51
          Huggorm   Men var är Kina.......................Dom hjälper ...   06-10-2015, 11:02
          sparvuggla   Dom hjälper Ryssland i Syrien faktiskt USA har bl...   06-10-2015, 12:56
          Huggorm   USA har blivit till statister.Nja, i Syrienfrågan ...   06-10-2015, 13:11
          sparvuggla   Nja, i Syrienfrågan kanske men de bombade ju i Afg...   06-10-2015, 13:25
          Gossen Ruda   USA har insett att en större intervention bara ska...   06-10-2015, 10:39
          Tapio   USA har insett att en större intervention bara ska...   06-10-2015, 19:01
          Gossen Ruda   Det är snarare Ryssland som är nära ekonomisk koll...   06-10-2015, 11:34
          Huggorm   Det är snarare Ryssland som är nära ekonomisk koll...   06-10-2015, 11:59
          Gossen Ruda   Risken är väl snare att han kör rakt ner i diket. ...   06-10-2015, 12:43
          Huggorm   Jag har funderat på om det kan vara en väg framåt ...   06-10-2015, 13:53
          Huggorm   Migrationsverkets nuvarande uppskattning: Ytterlig...   06-10-2015, 16:57
          Huggorm   Men varför är det inte kaos i Vietnam och de grann...   06-10-2015, 19:37
          Gossen Ruda   Men varför är det inte kaos i Vietnam och de grann...   07-10-2015, 10:58
          Tapio   Men varför är det inte kaos i Vietnam och de grann...   07-10-2015, 13:40
          Huggorm   Halaj! Det är en bra fråga. Kanske har det at...   07-10-2015, 14:49
          Huggorm   Hur ställer sig Sverige till asylsökande IS-krigar...   06-10-2015, 22:47
          Carl   Det stora problemet har inte börjat ännu! Men ...   07-10-2015, 07:50
          Carl   Enligt min mening så bör snarast göra följande Ta...   07-10-2015, 08:00
          sparvuggla   Enligt min mening så bör snarast göra följande Ta...   07-10-2015, 11:24
          Gita   Alla? Även SD? Haha den var bra. Hahah...du tror m...   07-10-2015, 19:26
          sparvuggla   Hahah...du tror med andra ord inte på demokrati? D...   08-10-2015, 10:34
          Huggorm   Ja det är många som är kluvna på det. Man brukar s...   08-10-2015, 10:45
          sparvuggla   Du kastar alltså ut en ganska allvarlig anklagelse...   08-10-2015, 11:47
          Gita   Ja det är många som är kluvna på det. Man brukar s...   08-10-2015, 17:42
          Mjärden   Ja det är många som är kluvna på det. Man brukar s...   09-10-2015, 12:18
          sparvuggla   På tal om stora flyktingströmmar. Hur många tar lä...   07-10-2015, 16:13
          Huggorm   På tal om stora flyktingströmmar. Hur många tar lä...   07-10-2015, 16:37
          Carl   Om ett par år kommer diskussionen se annorlunda ut...   07-10-2015, 16:34
          Gossen Ruda   Jag är väldigt splittrad beträffande alla dessa fl...   07-10-2015, 19:17
          Huggorm   180.000 är nuvarande uppskattningen för hur många ...   07-10-2015, 21:56
          hattstugan   Visst är det många ensamma män som kommer men mång...   08-10-2015, 08:01
          Gossen Ruda   Begreppet demokrati kan diskuteras men även om jag...   08-10-2015, 11:28
          Carl   Som ett brev på posten! Nu öppnas det svarta h...   08-10-2015, 15:00
          Huggorm   Som ett brev på posten! Nu öppnas det svarta h...   08-10-2015, 15:50
          Carl   Jag håller med dig i dina tankar huggorm! Defi...   08-10-2015, 16:32
          Carl   Här ifrån fick jag uppgiften! Kommentera gärna...   08-10-2015, 16:41
          hattstugan   http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttny...icle2...   09-10-2015, 09:49
          Huggorm   Länken fungerar inte. Handlar det om tältlägren?   09-10-2015, 10:56
          hattstugan   Länke handlat om undantag från Schengen som kan gä...   09-10-2015, 13:59
          Carl   Nu har rullgardinen gått ner för Sverige ekonomi ...   10-10-2015, 16:00
          Tapio   Nu har rullgardinen gått ner för Sverige ekonomi ...   10-10-2015, 18:30
          *Stintan*   Vet att denna artikel inte är PK och av somliga se...   11-10-2015, 09:52
          Bengalow   Man behöver inte ens ha lyft kaffekoppen för att i...   11-10-2015, 13:59
          Huggorm   Vad är SD rädda för? Att bli utkonkurrerade på arb...   11-10-2015, 14:26
          *Stintan*   Bland annat. En av anledningarna till att ta hit e...   12-10-2015, 07:43
          Carl   Så länge arbetslösheten ligger på dagens siffror s...   12-10-2015, 07:25
          Elisabeth-Västkustkolonisten   Så länge arbetslösheten ligger på dagens siffror s...   12-10-2015, 08:15
          Carl   Inga problem enligt Löfven, då skall han skaffa ny...   12-10-2015, 08:25
          *Stintan*   Inga problem enligt Löfven, då skall han skaffa ny...   12-10-2015, 09:18
          Elisabeth-Västkustkolonisten   Det har han väl ändå inte påstått!. Minnet är ...   12-10-2015, 09:44
          2 sidor V   1 2 >

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 15:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon