CITAT (malarmaster @ 11-10-2015, 10:53)

precis,huvet på spiken.
genom att negligera SD och deras frågor ger man ju deras politik ett berättigande. Särskilt som folk i allmänhet ser med stor oro på vad som händer.
Bättre hade varit att samtala,komma överens i frågor som inte handlar om invandring samt ta itu med just problemen med migrationen.
Jag är för att vi tar emot asylsökande men däremot vänder jag mig emot att dessa skall i stort sett bli svenska medborgare direkt. När man dessutom hör att c.a hälften som kommer till Sverige inte söker asyl utan försvinner ut någonstans ifrågasätter jag hela systemet. inte fan skall du kunna ta bron från Danmark och inte ens behöva registrera dig?Bara försvinna någonstans.
den svenska släpphäntheten regerar... ulf
Precis det jag har sagt hela tiden. Inte PUT direkt! Nu växer också oron för vart den "arme" av unga män i vapenför ålder men icke asylsökande tar vägen. Om nu mer än 50% inte söker asyl,sen tillkommer säkert en hel del som inte beviljas asyl, så blir ju situationen ohållbar för det är väl inte självklart vart dom ska utvisas om man ens hittar dom. För mig känns det som pågår rena snurren. Spelar nog ingen roll vem som regerar. Lika illa vilka man än väljer.