Jag har för dåliga kunskaper i de parlamentariska reglerna och förutsättningarna för att ha en åsikt, men jag känner en oro om vad som skall hända nu när DÖ är skrotad.
Därför är det ett måste att se på partiledardebatten i kväll.
Jag lämnar mina åsikter bakåt i tiden därhän och slänger ut några funderingar om framtiden;
Är det så säkert att SD kommer att bli så stora i ett nyval 2016, när den svenska invandringspolitiken svängt i SD riktning ganska rejält. Mycket hänger på hur man kan hantera de flyktingar/invandrare som kommer och hur läget i krisområdena utvecklar sig. Ett snabbt beslut om TUT krävs i detta läge och effektivare återsändning av dem som ej får UT eller saknar giltiga papper.
I förlängningen måste vi ändra de svenska lagarna för att effektivisera integrationen med mer tvingande regler tex lagfästa att religionsfrihet inte innebär att man kan ärva en religion, ej religiösa symboler på barn under 18 år, rätten att inte tro alls, därtill kommer att kunna hantera konflikter i Sverige mellan olika grupperingar från Syrien.
Lyckas EU,s fördelning av flyktingarna så att vågen in i Sverige ebbar ut, kan det innebära att många omprövar sin inställning till att SD är det enda parti som klarar av detta.
Jag väntar med spänning på kvällens Agenda.