Man behöver inte ens ha lyft kaffekoppen för att inse, att artikeln är så infantil, så man slutar att läsa. Att det finns vuxna, skrivkunniga människor av den arten ger mig mer en kräkkänsla. För längesedan berättade min konfirmationslärare, att man i en annan grupp diskuterade överbefolkningen på jorden. Kineserna höll på att ta över..."-Vad kan vi göra åt det?" frågade han gruppen. "-Släng en atombomb över dom!". Det är ungefär samma inställning som SD har -" förgör dom innan dom kommer hit!" Vad är SD rädda för? Att bli utkonkurrerade på arbetsplatserna? Mig veterligen är det ganska lågutbildade som röstar på SD, samt akademiska högerextremister. D.v.s. samma slags människor som röstade fram Hitler en gång i tiden. De hade olika mål den gången. Arbetarna ville ha och fick jobb, och akademikerna fick en maktposition...resten är historia. Jag tycker att diskussionen grundar sig på helt fel bas. Flyktingar i den dimensionen som sker nu är exceptionell - det har inte ens SD kunnat ana. Kanske det är därför dom är så tysta. Att det finns en stor procentdel av massorna, som inte har giltiga skäl för asyl är helt klart. Dessa skall sändas tillbaka till hemlandet. De så kallade "ensamkommande flyktingbarnen" har sett på TV, hur bra vi egentligen har det, och vill ha det lika bra, så iväg...! De marockanska barnen i Stockholm , som lever på gatorna - hur överlever dessa, när dom inte har pengar att köpa mat för? Stölder? Tiggeri? Dom har det bättre här än i Marocko, så varför åka hem? Där väntar polisen med hugg och slag, traditioner som dom inte delar, religionstvång och starka familjehierarkier med tvångsgifte och annat. Krigsflyktingar skall ha asyl, enligt FN och Sveriges godkännande av detta, men man måste sortera ut dom, som verkligen lider av krig och politisk förföljelse, och dom som kommer hit på ogrundade orsaker. Det är de senare som ställer till det. Det måtte höra fan till att vara anställd på Migrationsverket, och sortera folk som fä...
Redigerat av Bengalow: 11-10-2015, 14:02
|