CITAT (MagisterJon @ 16-10-2015, 01:35)

Så ni menar alltså att en infödd amerikan skall tvingas närvara och skriva prov och inlämningsuppgifter i på engelska för att bli godkänd i ämnet? Exakt det där menade nämligen min dumbom till kollega.
Vad som står i reglerna och läroplanen är ju irrelevant i detta fallet. Ungefär som att ge Maradona underkänt i fotboll för att fånarna som sätter betyget har skrivit i reglerna att han måste träna med AIK för kunna betygsättas i fotboll

Prov och inlämningar är till för att uppvisa vilka kunskaper man har i ämnet. En infödd amerikan har garanterat bättre kunskaper i engelska en nån jävla fåne som jobbar som engelsklärare på en högstadieskola i Sverige. Gud, blir så arg nu att jag kokar...
Jorå, finns infödda svenska barn som bott i Sverige hela sina liv, och naturligtvis då har svenska som modersmål. Och gissa vad, många av dem får låga betyg i just ämnet Svenska. Och gissa lite till, rätt många får även underkänt i svenska.
Så, jag skulle tro att en infödd amerikan kan få allt från underkänt till högsta betyg i Engelska. Men hur ska läraren kunna sätta betyg om eleven inte ens dyker upp på lektionerna.